Sångtexter om män

terwa

Trådstartare
Finns det sånger som handlar om män, som nämner ett mansnamn? Det finns ju dröser med sånger om kvinnor, tex Mauro Scoccos Sara.
 
Johnny the Rocker av Magnus Uggla

Finns ju massor :)

Sen finns ju också många gamla svenska visor, typ Rönnerdal, Roslagsvår, och alla Taubes visor om Fritiof Andersson. (Om vi nu ska prata om att vara aktuell på musikfronten @SaraXX :p ) Men jag misstänker att det inte är såna du efterfrågar?
 
Mördar-Anders finns också, men den är ju i jag-form så det är en man som sjunger om sig själv och inte om någon annan.
 
Mansnamn. Det var bara en tanke som slog mig att man hör många sånger som handlar om kvinnor men det stod helt still när det handlade om män. Men de flesta ni skrivit vet jag ju egentligen om
 
The Shins - Saint Simon
Neverstore - Uncle Sam
Fall Out Boy - Tell that Mick he just made my list of things to do today
Red Hot Chili Peppers - Brendan’s death song och Even you Brutus?
Imperiet - Surabaya-Johnny
 

Liknande trådar

Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 268
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Alltså, är det ens ofta så, att kvinnor berättar för andra kvinnor hur ojämställd världen är? Det brukar väl vara riktat till en bredare...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 065
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp