Bukefalos 28 år!

Sant eller falskt?

imse_vimse

Trådstartare
Jag läste någonstans att elektroniska apparater som står på stand by sänder ut ett ljud som vi människor inte kan höra men som är i det närmaste outhärdligt för hundar.
Kan detta verkligen stämma?
 
Sv: Sant eller falskt?

Har jag aldrig märkt, har iofs nästan inga sådana, men hundarna har utsatts för det ibland utan att reagera.
 
Sv: Sant eller falskt?

Jag har heller inget märkt på min hund.
Jag tror säkert hundarna hör mycket som inte vi hör men man borde ju märka om dom lider av det?
Sen förstår jag inte varför just apparater på stand by skulle "pipa"? Det borde ju isåfall apparater som är på också göra tyck man.
Jag tror det var en myt jag snubblade över...
 
Sv: Sant eller falskt?

När jag var yngre kunde jag höra överljud från tv-apparater som stod på standby, jag gör det inte i dag men om det beror på att jag blivit äldre = hör sämre eller om apparaterna har blivit tystare vet jag inte.

Så om jag kunde höra det så borde även hundarna höra det, men om det är outhärdligt har jag ingen aning om, jag blev mest irriterad.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 023
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
23 610
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 261
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp