Sant eller inte - lider någon här av elöverkänslighet?

Vad fantastiskt bra att du precis i detalj anser dig veta jag verkar tycka och tänka och vad min poäng med saker och ting är, då behöver jag ju inte skriva något mer!

Jag struntar i din personliga syn på elallergins vara eller ickevara utan kommenterade vad du skrev om diskussionstekniker och användandet av vissa ord - så lägg inte ord i munnen på mig.

Mitt huvudmål med forumsvistelse har och kommer antagligen aldrig bli att "stötta och hjälpa". Däremot har jag sett många imponerande exempel på hur Buke faktiskt ryckt in när det var nöd för folk, genom praktisk, ekonomisk, kraftfull hjälp, betydligt mer effektivt än dina självförhärligande floskler.

Jag tänkte svara lite angående detta.

Tyvärr har du inte möjlighet att lägga munkavel, tycker du att tråden har spårat från sin huvudfrågeställningen får du kontakta moderator och be om upprensning eller utbrytning av trådämne.

Men sen skrev du detta, så jag behöver inte. Det hela blir ganska tydligt ändå.
 
Tyvärr har du inte möjlighet att lägga munkavel, tycker du att tråden har spårat från sin huvudfrågeställningen får du kontakta moderator och be om upprensning eller utbrytning av trådämne.
Det var en stark uppmaning. Det har jag möjlighet att ge, eller hur?
 
"Sant eller inte - lider någon här av elöverkänslighet?"
Alltså två frågor
1. Elöverkönslighet, sant eller inte?
2. Lider någon här av det?

Skulle du inte tro på elöverkånslighet skulle du ju inte skriva så.
Jag tolkade det lite som "oavsett om det är sant eller inte, lider någon av elöverkänslighet?", vilket dock blir precis samma kontenta som du kom fram till: tror man inte på det, frågar man ju inte om det. Lite som, "Finns enhörningar och när träffade du senast på någon?"
 
Jag tolkade det lite som "oavsett om det är sant eller inte, lider någon av elöverkänslighet?", vilket dock blir precis samma kontenta som du kom fram till: tror man inte på det, frågar man ju inte om det. Lite som, "Finns enhörningar och när träffade du senast på någon?"
Ja exakt. Jag tänkte att det inte går att tolka på annat sätt. Din tolkning (som jag också först hade) mejkar ingen sens! Då därför tänkte jag att det måste vara som min tolkning.
 
Okej. Jag vill jättegärna förstå.
Jag tolkar det som att Ts undrar om elallergi finns eller inte (sant eller inte) och om någon isåfall anser att hen lider av elallergi.

Delvis knapplån
Ts har inte någonstans framhärdat i att hen har elallergi utan skriver att hen har googlat och symptomen stämmer med det hen har hittat om elallergi. Hen har tackat för de konstruktiva inlägg hen har fått om att det förmodligen handlar om stress dessutom så jag förstår inte vad problemet är? Är elallergi en fråga som berör så mycket att endel ser rött när det nämns?
 
"Sant eller inte - lider någon här av elöverkänslighet?"

Alltså två frågor
1. Elöverkönslighet, sant eller inte?
2. Lider någon här av det?

Skulle du inte tro på elöverkånslighet skulle du ju inte skriva så.
Jag tolkade det lite som "oavsett om det är sant eller inte, lider någon av elöverkänslighet?", vilket dock blir precis samma kontenta som du kom fram till: tror man inte på det, frågar man ju inte om det. Lite som, "Finns enhörningar och när träffade du senast på någon?"
Är väl inte konstigare än att skriva t.ex:
Finns Gud?
Är ni religiösa?
Behöver inte betyda att man själv är troende.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som själv har, eller känner någon som har, Ehlers-Danlos syndrom? Jag har flera gånger skrivit inlägg här på Buke om...
Svar
12
· Visningar
2 042
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: Novalisa
·
Hästvård Jag har ett dilemma och känner att jag behöver fler perspektiv. Jag har en häst som ser väldigt irriterad ut när jag ber om trav eller...
Svar
4
· Visningar
1 970
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp