Santa Cruz Celine och liknande

malumbub

Trådstartare
Jag behöver hitta en sadel. Och jag behöver svar i en egen tråd för det, eftersom jag bara tappar bort svar jag hittat i andra trådar.

Just nu lånar jag en gammal Santa Cruz Celine, 17", xw. De verkar omöjliga att hitta till salu där jag bor i just den kombinationen.

Min häst har bred, kort rygg, med mycket låg manke, lite överbyggd. Vilka andra sadlar kan tänkas passa?
 
Min som har en Celine har även en Knights dressyrsadel, vet inte vad modellen heter men det kanske nån annan som tittar in i tråden vet.
29313
 
Santa cruz Arthur Deluxe ska, enligt infon jag fick av ÅF när jag köpte båda modellerna för en handfull år sedan samt min erfarenhet av dem, vara byggd på samma bom och med ungefär likadan bossa som Celine.
 
De flesta SC är lite lagom svängda, de påminner rätt mycket om varandra i passform så du är nog inte helt vilse om du provar nån annan av deras modeller.

Lippo kan du också titta på. Jensen exmoor. Passier. Globus.
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 874
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: Thera
·
Utrustning Har just nu en santa cruz Merlin på min häst ( den gamla modellen som är minst 15 år) och både jag och hon trivs i den. Problemet är att...
Svar
0
· Visningar
411
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp