Santa Cruz Sadel????

LitenIsa

Trådstartare
har nu suttit en bra stund och letat bland gamla trådar för att få fram lite om Sant Cruz sadlar men hittar inget av värde.

Jag står nämligen i valet och kvalet om jag ska köpa mig en sådan i dressyrmodell. De rear ut dem här i vår lokala hästsportaffär. Frågan är mest om de är något bra? Vad kostar dem ungefär i "vanliga" fall?

Lite allmäna intryck ifall du fått några vore skoj.
/Isa :rofl:
 
jag har nyligen köpt en santa Cruz dressyrsadel och är super nöjd med den!

De är ett nytt märke i Sverige ( importeras av Jacson) så de är nog därför du inte hittat något om dem här på Buke.

Enda "felet" jag hittat är att de är lite små i sina bomstorlekar, mitt hbl som i andra sadlar har Vid bom har i sin nya Santa Cruz sadel X-vid, men så är det med alla sadelmärke ju två bomar som heter "vid" på olika märken behöver inte vara lika, det är ju bara att prova på sin egen hät!

jag är mycket nöjd med min sadel iaf!
Jag köpte min genom grossisten och fick specialpris eftersom de skulle testa om det var någon märke de ville ha i sitt sortiment så vad de kostar i normal pris vet jag faktiskt inte, skulle gissa att de ligger runt 8-9000 kr!
 
kostar 6300kr har jag för mig... provade en på min häst..verkar mkt sköna, men är som sagt lite små i bomvidden.
hur mkt rear de ut dem för?
 
Rear ut dem för 4995:-

Vad bra att de är lite smala i bomvidden. Fanns nämligen bara med normal bom kvar, och min häst kräver antagligen smal bom. Men då kan han nog ha den ändå. :banana: Får hem den på fredag så jag kan prova.

Tack så mycket för svaren.
 
Det är ett bra pris ! Jag har en sådan sadel och den köpte jag av jacson själva, det är dom som för märket Santa Cruz och då köpte jag den för 6.900kr och det tar alla andra jag varit hos oxå. Även internet butiker, inte sett billigare eller dyrare...

Lycka till !
 

Liknande trådar

Utrustning Det går mode i sadlar och jag undrar vilka begagnade hoppsadlar som ger mest för pengarna om man bortser från att den naturligtvis ska...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Buck
·
Utrustning Santa cruz i allmänhet och modell Merina i synnerhet. Är det någon vänlig själ här inne som har en sådan sadel med normal bomvidd och...
Svar
2
· Visningar
2 707
Senast: Brian
·
Utrustning Hej! Får hem en ny häst om två veckor och sitter nu och funderar över sadlar... Jag har fått erbjudande om att köpa en Santa Cruz Celine...
Svar
11
· Visningar
2 736
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har hört och läst att santa cruz "är" trängre i bomvidderna än andra märken, så att man får gå upp en vidd mot vad man i vanliga fall...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp