SANTA MARIAS NYA KRYDDBURKAR

Vad värdelöst. Argumentet att det är bättre om man vill mäta upp - ja då kan man ju köpa påse? Jag köper burkar för att jag vill just strö och inte råka hälla i halva burken. Men bra att veta, köper annat märke nästa gång :up:.
Eller så plockar man ju bara av ströaren så går det utmärkt att hälla i alla mått utom kryddmåttet men det går ju å andra sidan ner i burken.....
 
Jag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.
 
Jag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.

ICAs egna har sådana... men deras kryddor är oftast undermåliga. Jag har köpt sådana när de varit billiga, slängt iväg kryddorna till särbon med släkt (de är inte så kinkiga som mig ;)) och behållit burkarna :rofl:
 
Jag fattar inte varför de inte bara kunde köra på sådana där fiffiga lock som är hälften ströare och hälften halvmåne? Där det alltså finns en separat öppning för båda, så kan man välja vilket som passar bäst för stunden.
Jag avskyr de där locken. Det slutar alltid med att de går sönder innan bruken är tom. Stöter jag på ett sådant så skruvar jag vanligen av locket istället för att fälla upp flärpen (men då får ju kryddtillverkarna som de vill eftersom man då gör av med mer kryddor ;))
För övrigt så köper jag vanligen kryddor på påse på marknad eller liknande och fyller över på burk hemma. Det är MYCKET billigare än i affären där det dessutom ofta är högre kilopris på påsarna än på burkarna.
 
ICAs egna har sådana... men deras kryddor är oftast undermåliga. Jag har köpt sådana när de varit billiga, slängt iväg kryddorna till särbon med släkt (de är inte så kinkiga som mig ;)) och behållit burkarna :rofl:
Vilka av deras är undermåliga? Jag har bara köpt deras oregano (Santa Marias var ohemult dyr) och den var helt ok.
 
Okej då verkar jag ha haft tur. Det var Dragon jag köpte (kollade skåpet) men det säger ju inget om framtiden. Det kan ju vara ojämn kvalitet.

Ja helt klart (iofs har jag köpt basilika två ggr pga att jag satt i byhåla med en affär och de hade inget annat och den var dålig båda gångerna) och sedan försöker jag undvika EMV om det går, jag tycker inte om det konceptet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 420
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp