SANTA MARIAS NYA KRYDDBURKAR

Jag kommer börja med att köpa andra märken, gillar inte alls de nya locken + att burkarna är för höga.
 
:cautious: Och jag tar alltid bort "stroar locket" fran mina kryddburkar och haller lite i handen sa jag vet exact hur mycket jag tar. For mig ar det klart en forbattring. :p
 
Har de ändrat något på de jättestora burkarna också?

Gillar deras kryddor annars. Min oregano från Ica är långt ifrån deras i smak, har man på varma mackor märks det tydligt. Faller alltid för billiga kryddor&extrapris så har numera en Timjanburk med Santa Marias nya lock och det ser inte lovande ut.
 
Jag avskyr de där locken. Det slutar alltid med att de går sönder innan bruken är tom. Stöter jag på ett sådant så skruvar jag vanligen av locket istället för att fälla upp flärpen (men då får ju kryddtillverkarna som de vill eftersom man då gör av med mer kryddor ;))
För övrigt så köper jag vanligen kryddor på påse på marknad eller liknande och fyller över på burk hemma. Det är MYCKET billigare än i affären där det dessutom ofta är högre kilopris på påsarna än på burkarna.
Går sönder? Alltså att själva flärpen trillar av eller? Låter som att du är våldsam med dina stackars kryddor! :D
 
Tycker det mest bekymmersamma är den mängd plast de adderat till varje burk helt i onödan. Hela kryddindustrin är ju helt galen när det gäller förpackningar, en vaniljstång kan inte kräva en hel glasburk för att hålla sig fräsch. Ser framemot nya förpackningar av skogsråvara!
 
Jag kryddar precis så mycket jag vill oavsett förpackning och ser inte problemet med att dosera ur en öppen burk. De där strölocken med två flärpar släpper ju igenom i stort sett ingenting, sen ingenting och sen, med våld, får man kanske ut något - sådana hade jag gärna sluppit. Örtkryddor går det ju i stort sett inte att få ut en rimlig mängd av ur strölocken! Som @Idas säger är ju dock mer plast i en förpackning en knasig väg att gå:down:
 
Jag älskar de nya förpackningarna! Hur man kan ta av locket med en hand, slippa skruva, och jag gillar hur man strör med den. Tycker inte att det kommer ut mer kryddor än med de vanliga burkarna, så jag är bara helnöjd och längtar tills alla mina kryddor är slut så att jag kan byta :D
 
Hade de inte gjort en sådan påkostad reklam, hade nog kommentarerna inte varit lika höga, skulle jag gissa.

Lustigt att ni har reklam for kryddor. Santa Maria Kryddor borde ju rimligtvis komma fran Santa Maria i Californien (borjade inte de med en BBQ krydda?) jag tror inte att jag nagonsin sett reklam for Santa Maria's kryddor.
Jag koper ALLTID deras Svartpeppar kvarn da den ar den enda som verkligen mal och inte gar sonder nar burken ar halvful med peppar ... och alla kopta pepparkvarnar som inte mal ordentligt har jag lagt undan.

Beror ju på kryddan. Säkert perfekt till t ex. oregano. För mig som gillar mer starka kryddor fungerar det inte.

Fast det ar val just med kryddor som det behovs lite utav for att gora stor skillnad (chili, cayenne, etc) man tar lite i handen sa man ser hur mycket man har i anrattningen :confused:
 
Lustigt att ni har reklam for kryddor. Santa Maria Kryddor borde ju rimligtvis komma fran Santa Maria i Californien (borjade inte de med en BBQ krydda?) jag tror inte att jag nagonsin sett reklam for Santa Maria's kryddor.
Nä, AB Santa Maria är ett helsvenskt företag som startades ur en kryddbutik i Göteborgsområdet, om jag inte minns fel. Har ingenting med stället Santa Maria att göra såvitt jag vet! Tror bara kryddorna säljs inom Europa.
 
Helt värdelösa!
De får inte plats i kryddhyllan eller i den utdragbara kryddlådan och de ytterst få gånger jag velat mäta en krydda (hände väl som tonåring nån gång innan man fick ett ögonmått) så pillade jag bara av strölocket.
Hålet är jätteklumpigt.
Jag kommer köpa andra märken eller fylla på befintliga burkar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 188
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 547
Senast: cassiopeja
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 413
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp