Sår på örat som inte läker

Tuggben

Trådstartare
Min yngsta hund har ett sår (ca 1 cm) på sitt ena öra som inte vill läka. Det bildas en sårskorpa som blir större och större. Vi har torkat med alsolsprit i en vecka utan att det hjälper. Klorhexidin tycks inte heller hjälpa.

Nån som har nån idé vad man kan göra eller är det veterinären som gäller?
 
Kontakta veterinär för att eventuellt ta en odling eller åtminstonde en närmare koll skulle jag säga. Om hunden kliar så sätt på en tratt.
 
Kan det vara så att det finns något främmande föremål I såret? Såsom gräsfrö eller en spåga?
Isåfall är det bästa att låta vet åtgärda/rengöra och sätta in antibiotika om nödvändigt
 
Kan det vara så att det finns något främmande föremål I såret? Såsom gräsfrö eller en spåga?
Isåfall är det bästa att låta vet åtgärda/rengöra och sätta in antibiotika om nödvändigt
Tror inte det. Vi har rengjort så att skorpan försvunnit och örat känns som vanligt. Efter två dagar så är sårskorpan stor igen och det läker inte. Vi har även provat att inte pilla på sårskorpan alls men den försvinner inte. Det har varit så här i tre veckor nu
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Vitsippan
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 833
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp