Sår på snoppen?

G

Generalen

:o

Eh, min lilla boxerfröken verkar ha kommit åt ett synnerligen känsligt ställe på gammelhunden under bus. Eller, kommit åt och kommit åt, hon har helt enkelt riktat in sig på att bita honom i ballen så fort han ligger på rygg och det är bus på gång :eek:. Hittade små blodspår igår, svaga avtryck bara och fattade ingenting, visiterade båda hundarna utan att hitta något och det tog en bra stund att fatta var det kom ifrån!

Han är inte öm, svullen eller går omkring och har ont, kan kissa utan problem och det är inget blod i urinen, så jag tänkte att det antagligen ger med sig. Men idag fick hon tag på den igen :angel:, och det är mer blod. Inte så att det rinner, utan det blir lite blodfläckar ibland om han t ex legat eller suttit på golvet och förhuden kommit emot. Ruskar han sig kan det skvätta men bara ytterst lite.

Funkar det att bara spola rent med typ förhudsrens eller liknande? Eller är det bättre att bara låta det vara?
 
Sv: Sår på snoppen?

Var sitter såret, på utsidan eller insidan av förhuden? Är det på insidan skulle jag skölja (med koksaltlösning), på utsidan låta vara men kanske tvätta och kolla så det håller sig rent.

Och sätt på stackarn en suspensoar.... :eek:
 
Sv: Sår på snoppen?

Var sitter såret, på utsidan eller insidan av förhuden? Är det på insidan skulle jag skölja (med koksaltlösning), på utsidan låta vara men kanske tvätta och kolla så det håller sig rent.

Och sätt på stackarn en suspensoar.... :eek:

:rofl:

Jag tror inte att det är ett sår på förhuden, utan på just själva snoppen, "ollonet" typ. Svårt att se då han sällan tar ut den dock... :angel:. Men det finns inget sår på utsidan och inte heller på insidan, åtminstone vad jag kan se.

Har ringt min kära mor som jobbar på sjukhus och kollat om hon kan ta hem lite koksalt. Annars kan man väl göra det själv va?
 
Sv: Sår på snoppen?

Ja koksaltlösning fixar du lätt själv med vatten och salt, koka upp i rätt proportioner (googla efter dem) och låt svalna.

Stackars pojke, på ollonet...? Grym valp du tagit hem du, hon kan redan de svaga punkterna. :D
 
Sv: Sår på snoppen?

en tesked salt i en liter vatten, koka och låt svalna.

Har varit trådar om det på hästforum och jag tror att det är dessa mängder de kom fram till. sen är det ju inte livsfarligt om det är lite mycket salt, men det kan svida.
 
Sv: Sår på snoppen?

Ja koksaltlösning fixar du lätt själv med vatten och salt, koka upp i rätt proportioner (googla efter dem) och låt svalna.

Stackars pojke, på ollonet...? Grym valp du tagit hem du, hon kan redan de svaga punkterna. :D

Eller hur, jävla supertjej det där :D. Lite väl tuff kanske... :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 346
Senast: Sol
·
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 039
Senast: dpmatte
·
Hästvård Kom till stallet nu i eftermiddags och skulle ta in hästen, såg att en stolpe i hagen var knäckt och att tråden hängde i marknivå, tog...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Cillen89
·
Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp