Sår vid öronen

Varför något utan kyckling ? Och på vilket sätt skulle göra egen mat hjälpa i läget ”allergisk mot något ” katt ? Nyfiken på vad du avser ?

Ang ”hjort” och foder så är det nog ren och älgkött du menar?
Det finns ju foder i djurbutikerna som har detta . Men ändå kvarstår ju att man inte vet vad man handlar och varför här?

Varför undvika kyckling står i inlägget. Egen mat kan göra det lättare att utesluta ämnen katten reagerar på.
Hjort är just hjort, Hills d/d. Det är ett foder jag vet att vissa med allergiska katter kunnat ge när de vanliga allergifodren inte funkat.
 
Varför undvika kyckling står i inlägget. Egen mat kan göra det lättare att utesluta ämnen katten reagerar på.
Hjort är just hjort, Hills d/d. Det är ett foder jag vet att vissa med allergiska katter kunnat ge när de vanliga allergifodren inte funkat.

Jag uttryckte mig slarvigt, jag undrade ang kycklingen pga att du skrev ”har för mig att det är kycklingen”. Jag har aldrig hört att just det skulle vara orsak osv.

Jag visste inte att det fanns hjort - däremot älg och ren har jag fått till mig samma som du skriver ang hjort.
 
Jag uttryckte mig slarvigt, jag undrade ang kycklingen pga att du skrev ”har för mig att det är kycklingen”. Jag har aldrig hört att just det skulle vara orsak osv.

Jag visste inte att det fanns hjort - däremot älg och ren har jag fått till mig samma som du skriver ang hjort.

Jag har hört att fisk och kyckling är det katter oftast reagerar på och har aom sagt också läst flera som klarat d/d som är helt kycklingfritt.
Hjort är nog inte vanligt i kattmat, nej.
 
Nytt problem.
Tuva avskyr medicineringen. Hon springer sin väg så jag får inte ens klappa henne längre :(
Hade hon varit frisk hade jag mutat med favoritgodiset men det går ju inte.. Vad gör jag?
 
Nytt problem.
Tuva avskyr medicineringen. Hon springer sin väg så jag får inte ens klappa henne längre :(
Hade hon varit frisk hade jag mutat med favoritgodiset men det går ju inte.. Vad gör jag?

Samma tips som innan, men du kanske provat - köp allergifodret som burkmat och ge med hjälp av det?
 
Får inte tag i blötmat innan kortisonkuren är slut.

Ibland måste man, fast hjärtat brister. När jag försökte ge Nikita rinexin så sprang världens mest sociala och klisterkatt iväg och gömde sig. Som tur var kunde jag ge godis. Men jag föste in henne på toa. Sedan fick hon sin medicin. Hon sprang och gömde sig. Men muta och tja, hon blev hungrig så kom hon fram och meddelade mig det och vi kunde bli vänner igen.

Men jag beslutade mig för att sluta med rinexin relativt snabbt (hon skummade och hulkade och kräktes) av det. Och köpte istället massor med plastad frotté och tvättbara kattigloos och bäddar. Rinexin är pga hennes läckage.
 
@MJLee fast beställer jag på nätet (finns inte hos veterinären) hinner det inte jobba innan kuren är slut..
Önskar jag hade kunnat ge godis :(
 
Får se vad veterinären säger när hon ringer. Borde ringa imorgon. Hur går man vidare när inte ens allergifoder funkar liksom...

Kan ju vara allergisk mot något i det, ha allergi mot annat etc.

Nu har jag inte läst längre än hit så har garanterat missat massor men svarar ändå.

Jag har en katt som är multiallergisk. Han har foderallergier samt kraftig atopi (omgivningsallergi) där han är allergisk mot nästan allt. Har ni tagit blodprov för att utesluta omgivningsallergi?
 
Nu har jag inte läst längre än hit så har garanterat missat massor men svarar ändå.

Jag har en katt som är multiallergisk. Han har foderallergier samt kraftig atopi (omgivningsallergi) där han är allergisk mot nästan allt. Har ni tagit blodprov för att utesluta omgivningsallergi?

Ja, vi har tagit blodprov. Visade ingenting ovanligt. Inga allergier.
 
Misstänkte det. Jag hoppas det går bättre att ge kortisonet nu. Det är så jobbigt när man ser att dom verkligen inte vill, men man måste ändå :heart
 
Specific är tydligen extremt gott enligt båda katterna. Alltid något. Men det verkar vara finnas i 2 kg påsar och det är ju lite opraktiskt i längden. Nåja, vi får se om damen tål det först. Hon äter fortfarande kortison (5 mg varannan dag) så än har jag inte märkt nåt.
 
Uppdatering:
Jag köpte precis en påse foder till. Gissa vad jag upptäcker ikväll? Tuva börjar få små sår igen.. De var inte där i morse.. Och jag som pratade med veterinären i förmiddags och sa att allt såg bra ut än så länge. Får ringa igen imorgon och höra hur vi går vidare. Skit skit skit..
 
Då ska vi sätta in kortison igen. Stackars kisse :( Kan ju inte muta med nåt extra gott heller.. Ger lite torrfoder direkt efter tabletten men jag får inte röra henne..
 
Då har jag pratat med veterinären igen. Vi ska testa hills d/d och kortisonsalva. Men nu när jag ska beställa d/d verkar det vara nytt recept? Inte hjort längre utan anka. Ska jag chansa ändå tycker ni?
Veterinären jobbar på torsdag igen och jag behöver beställa typ idag.
 
Då har jag pratat med veterinären igen. Vi ska testa hills d/d och kortisonsalva. Men nu när jag ska beställa d/d verkar det vara nytt recept? Inte hjort längre utan anka. Ska jag chansa ändå tycker ni?
Veterinären jobbar på torsdag igen och jag behöver beställa typ idag.

Men vad tråkigt! Ring Hills?
 
Ska göra det imorgon. Det var stängt nu.
Anka var det i det gamla fodret (Carnilove anka och fasan) så jag är tveksam till att det funkar..

Jag förstår det. Det var ju just hjort som gjorde det fodret så annorlunda. Försökte titta på Hills hemsida, där verkade det finnas kvar. Men hemsidan funkade inte bra på min mobil.
Hoppas verkligen att du hittar nått!
 
Jag förstår det. Det var ju just hjort som gjorde det fodret så annorlunda. Försökte titta på Hills hemsida, där verkade det finnas kvar. Men hemsidan funkade inte bra på min mobil.
Hoppas verkligen att du hittar nått!

Hos alla återförsäljare jag kollat hos är det slut. Finns bara med anka.. :(

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu..
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 356
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 728
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 144
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp