Lucys

Trådstartare
Hej!
Min häst fick som ett sår för ca en vecka sen. Själva såret är läkt och det har blivit en skorpa men hon har bitit av sig håret framför/runt såret så nu är det ett ganska stort parti som är hårlöst. Lite mer än vad som visas på bilden. Är det någon som har någon ide på vad detta kan bero på?
 

Bifogade filer

  • 20230417_164002.jpg
    20230417_164002.jpg
    259,5 KB · Visningar: 103
Var sitter såret? Eftersom hon har gnagt bort päls skulle det kunna vara något som kliar, exempelvis löss, fotskabb, ringorm. Särskilt löss brukar vara aktiva såhär i pälsfällningstider.
 
Hej!
Min häst fick som ett sår för ca en vecka sen. Själva såret är läkt och det har blivit en skorpa men hon har bitit av sig håret framför/runt såret så nu är det ett ganska stort parti som är hårlöst. Lite mer än vad som visas på bilden. Är det någon som har någon ide på vad detta kan bero på?
Såret kliar när det det läker, och sitter det på ett ställe man kan komma åt att klia gör man det, gäller både människor och djur.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Fiorano
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: inaa
·
Hästvård Häst fick ett ordentligt balltramp för 1.5 vecka sen. Stort sår, men fint, ohalt häst som jobbat på. Varit inne på klinik för annat så...
Svar
17
· Visningar
1 539
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp