Fraggel_Tess

Trådstartare
Min hund slickade sig idag vid ljumsken och jag upptäckte ett sår. Vad gör man?

Det är inget var och det blöder inget. Det är svullet men antagligen pga min hunds slickade. Har i alla fall smörjt in med medel för sår (Bakteridödande) och vakar hunden ständigt. Ser ut som hon rivit sig på typ taggtråd.

Får ringa vet imorgon. Inga tips i övrigt?
 
Svårt att säga. Det är inte fukteksem då?? Det brukar komma i ljumsken.
Är det en långhårig hund?
 
Jo hunden i fråga är långhårig!

Men det här ser djupt ut. Dock ser det inte infekterat ut för det är rent och fint bara svullet.
 
ja det är utslag som oftast hundar me längre /tjockar/tätare hår får, steg 1. blir det rött, steg2, svullnar, hunden kliar sig mkt,steg 3, hår av fall, steg 4, bölder/sår/extremt jobbigt för hunden..

Min hund(schäfer) har hotspots:( inget dom blir frisk från enligt vetrinären utan det kommer dom alltid ha,, men självklar tinte jämt utan till å från... man måste vara super noga med att hundne inte blit blöt, torka me handuk å hårtork... riktigt fjolligt mkt... vet. varnade till å med att släppa ut hundne i morgon dagg:( å min hund ÄLSKAR att bada.. det kanm an ju glömma att hon får göra nu:(
 
Det är inte hot spots min hund har. Troligen har hon fastnat i något och på så vis rivit upp det.

Vi har nu en smörja som vi fått och det ska smörjas dagligen och se till att inte hunden slickar på det.
Ser mkt bättre ut nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 179
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 064
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 135
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp