Sara, 22, varnade för man som släppte lös hästar i hennes stall – nu har anmälan gjorts om hets mot

En anmälan om hets mot folkgrupp uppges nu ha gjorts efter att Sara Hansén utanför Nynäshamn varnat på Facebook för en man som tog sig in i stallet och släppte lös hästar. Anmälan upprättades sedan företrädare från den slutna SVT-knutna aktivistgruppen #jagärhär uppmärksammat tråden och de kommentarer som skrevs i den. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://nyheteridag.se/varnade-for-...-i-stall-anmalan-gjord-om-hets-mot-folkgrupp/
 
Såvitt jag kunnat läsa mig till är det dessutom inte bekräftat att det faktiskt gjorts någon polisanmälan, bara att någon skrivit det i en kommentar på fejan.
 
Jag har sett hennes facebookpost, hon skriver väldigt tydligt ut en etnicitet. Jag reagerade på att det inte hade någon bäring för resten av historien.
Det har väl stor betydelse, har någon varnat om en tex vit blond man i mitt närområde som släpper ut hästar skulle jag vara på min vakt för just vita blonda män för jag tycker det är trevligare när mina hästar inte är lösa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp