Sara Danius är död.

Fruentimber

Trådstartare
Vilken otrolig förlust och sorg för Sverige.

Vila i frid, å du modiga, färggranna kvinna.

SARA-intervju.jpg
 
Är ju sämst på nyheter. Satt o lyssnade på ett panelsamtal om Samtyckeslagen på Malmös feministiska festival när de berättade detta. Blev så illa till mods men det kändes ändå som rätt ställe att få reda på detta 😢
 
Trots att hon varit väldigt öppen med sin sjukdom så var det delvis otroligt chockartat och även mycket sorgligt att öppna nyhetssidan och mötas av en sådan förlust. Vila i frid.
heart[1].png
 
Så ledsamt. Sverige har nu blivit fattigare, gråare, dummare, mindre lekfullt. Stringens, var ska vi hitta en sådan stringens nu?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
14 214
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Läste precis att Sara Wedlund är död, så tragiskt. Trots sin korta löparkarriär gjorde hon ett mycket stort avtryck och var en...
Svar
10
· Visningar
3 428
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp