Sara Wedlund död

vilde

Trådstartare
Läste precis att Sara Wedlund är död, så tragiskt. Trots sin korta löparkarriär gjorde hon ett mycket stort avtryck och var en supertalang med rekord som stod sig i flera decennier.
 
Enorm kvinna.

Hon kom på vm i friidrott 95 som gick i göteborg. Det dök upp en svensk tjej som plötsligt tävlade med de snabbaste amerikanarna och afrikanerna. Hon var enorm. Så otroligt tragiskt att hon har gått bort. Beklagar enormt.
 
Minns det så väl när hon tog sig till final i Göteborgs-VM från ingenstans och blev nia. Ullevi kokade. En svensk långdistanslöperska växer ju inte på träd. Och med sitt lite tillbakadragna, lågmälda sätt. Hon satte verkligen ett stort avtryck i friidrottssverige trots sin korta karriär.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 756
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp