Såriga tassar

Sonic76

Trådstartare
Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar.
Smörjer med manukkahonung och har tratt men finns det nåt annat jag kan använda?
Hon får bara gå ut på gräsmattan utanför huset då hon är stel och småhalt fortfarande.
Jag har ju inte haft nåt problem med sånt på många år så det finns säkert effektiva saker man kan göra.
 
Min ena whippet slet sönder två av sina tassar totalt när han jagade kompisen inne i träningshallen, vi pratar alltså att yttersta lagret på trampdynorna var avslitna och hängde som flikar, såg hemskt ut.

Jag använde också manukkahonung och så fick han till att börja med inte gå promenader utan bara gå ut i trädgården. Det läkte förvånansvärt fint men det tog lite tid, dock kunde han börja hänga med på promenaderna igen efter en knapp vecka, med skyddsskor utanpå bandagen. Han hade tratt några dagar men det visade sig att han inte rörde bandagen så sen slapp han tratten.
 
Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar.
Smörjer med manukkahonung och har tratt men finns det nåt annat jag kan använda?
Hon får bara gå ut på gräsmattan utanför huset då hon är stel och småhalt fortfarande.
Jag har ju inte haft nåt problem med sånt på många år så det finns säkert effektiva saker man kan göra.
Skyddsskor + bandage under skorna när hon ska gå ut så att det inte kommer in skit/salt/grus i såren.
 
Skyddsskor + bandage under skorna när hon ska gå ut så att det inte kommer in skit/salt/grus i såren.
Får se om jag kan hitta några
Annars fixar jag egna.
Har gjort tillfälliga förut.
Bandage har hon då men inne får såren luftas.
Det är ju trampdyneytan som slitits bort
 
Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar.
Smörjer med manukkahonung och har tratt men finns det nåt annat jag kan använda?
Hon får bara gå ut på gräsmattan utanför huset då hon är stel och småhalt fortfarande.
Jag har ju inte haft nåt problem med sånt på många år så det finns säkert effektiva saker man kan göra.
Bomullstrumpor inne, sko ute och honung så ofta du kan. Det brukar göra att det läker snabbt.
 
Sporren är värst, den är inte trasig men sönderskavd på undersidan
Den geggar lite.
Men annars ser allt ok
Jag fattar att det tar ett tag att läka men jag är ju sån som ser det värsta hela tiden
 
Hur går det med vovven? Du borde börja se en läkning på trampdynorna nu.
Ja det börjar torka upp och se bättre ut.
Enda stället som är lite mer sårigt mellan en trampdyna där hon har ett sår men det har torkat upp och ser mycket bättre ut.
Hon är dock deprimerad över tratten men hon slickar ju så den får vara på några dagar till
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 100
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 890
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp