_Runaway_

Trådstartare
(Menar förstår RASKOD)
Vet inte om detta hör hemma på avel, men annars får moderator flytta tråden.
Har en ponny, registrerad i ASRP och han har raskod 93. Vad står den för? Föreningen håller på att göra om hemsidan så jag hittar inte där. Vet ju att det finns massa olika koder för vilka raser som är inblandade och så.
 
Sv: Sarkod 93

Raskod 93 har kvalificerad halvblodshingst som far, och vilken mor som helst. :) Google är din vän.
 
Sv: Sarkod 93

Men det kan inte stämma för pappan är arabiskt fullblod, mamman new forest.
Är det Ridponny då?
 
Sv: Sarkod 93

Den är "på väg att bli ridponny". Som vita papper på halvblod. Att en del av stammen inte är godkänd, men till stor del.
 

Liknande trådar

Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
Svar
19
· Visningar
3 793
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 256
Senast: Whirlie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp