Bukefalos 25 år!

B

**BORTTAGEN**

Finns det någon som vet något om hingsten Sarras. Han är skäck (brun & vit) ca 1,58 hög, e Strauss.
Har en häst efter honom och vill gärna veta om det finns nån annan som presterat något?

B

**BORTTAGEN**

Tackar, synd att d inte finns några bilder på honom..
Vet att han såldes från en tjej i Dingle, men funderar på var han tog vägen.. söker också en hingst f -95 el -96 med Sarras som far och Pastelle som mor... han är ca 1.58 och brunskäck...

Görel

Moderator
Jag hittade en bild på honom i min samling :) Om du ger mig din adress ska jag maila över den åt dig!

W

wintersnowdrift

Jag har för mig att denne Sarras är far till en av hästarna i Lena Furbergs Tuva-serie (som gått som följetong i tidningen Min Häst i många år). Tror att hästen hette Contessa, det var iaf ett skäcksto :) ("Stallgänget på Tuva" är ju verklighetsbaserad och hästarna som är med i den finns på riktigt allihop).

//Kristin

L

Lillburis

Jag har en häst efter Sarras!! Kaiser :love: f 1994. Val. fux, med lite vita hår i pälsen o en liten fläck på svansen.U: La Coccaracci UE; Capriccio. Står som okänd i papprena men vet han stam någorlunda. Han är född i Strömstad o bor där ännu. har ägt han i 5 år. Han har hoppat 2 1.30. skulle blivit mer i år men har vart skadad fram o tillbaka. är hur god o snäll som helst!! Så hur går det med din häst! vet en till släckting till han som vart o tränat på engalseröd några gånger, vet inte namnet, men han var efter sarras.
KRam

L

Lillburis

Sv: Sarras?

O det stämmer med stall gänget på tuva!! läste det i serien en gång!! ;)

L

Lillburis

undrar om någon kan skicka den bilden till mig med??

Jag har en kompis som har en häst efter Sarras. Den är brunskäck, grov och liten i mankhöjd, typ 150-155. Har jättetrevlig gång, men fick dåliga hoppoäng på treårstestet. Han är tre år i år och mamman är 50% fullblod, han är ändå grövre än de flesta....

Det är en jättetrevlig och okomplicerad häst. Mycket snäll och lättlärd.

C

Cari

Har ett sto efter Sarrass som vi köpte av Sarrass ägare, Anette Magnusson i Dingle. Hon hade gått på lösdrift hela sitt liv (köpte henne vid fem års ålder, aldrig handskad med!). Nu två år senare har vi startat LC:2 med godkänt resultat och hoppat clear round men det har varit mycket jobb, hon är väldigt nervig.

Sarras finns kvar i Dingle hos sin ägare Annette Magnusson. Han är född 1986 så han börjar bli till åren. Avkomman u Pastell bör väl vara Van Damme, han finns också hos Annette. Båda är/har varit till salu en längre tid.

Sarras har flera syskon som tävlat, en tom 140-hoppning.
Hans avkommor har inte presterat så mycket på tävlingsbanan, men flera har visats på utställning och gått bra.

C

Cari

Vet du mer om Sarrass? Hur är hans temperament? Har han själv några meriter, hur är han att rida etc....

T

Toria

Kolla på
hem.passagen.se/skackforening/annonser.htm
där finns sarras med

Min kompis har en häst efter honom.

Tyvärr så skall han avlivas då inte frambenet läker. Han har varit halt i ett år och dom kan inte hitta felet, har provat allt. Hon är jätteledsen. Hon köpte han när han var 5 nu är han 12.

Han hetér Kaiser

Liknande trådar

Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
656
Hästmänniskan Jag har hållit på med hästar aktivt i över 40 år, började rida för mer än 50 år sedan. Jag har haft hästar på egen gård i ca 25 år nu...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 477
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
1 671
Utrustning Ja ge mig era bästa tips och trix, både på utrustning och tips på hur man lättast lär hästarna (och sig själv!) hur man gör det hela...
2
Svar
20
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Böjsena av hos hund
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar