B

**BORTTAGEN**

Finns det någon som vet något om hingsten Sarras. Han är skäck (brun & vit) ca 1,58 hög, e Strauss.
Har en häst efter honom och vill gärna veta om det finns nån annan som presterat något?
 
Tackar, synd att d inte finns några bilder på honom..
Vet att han såldes från en tjej i Dingle, men funderar på var han tog vägen.. söker också en hingst f -95 el -96 med Sarras som far och Pastelle som mor... han är ca 1.58 och brunskäck...
 
Jag hittade en bild på honom i min samling :) Om du ger mig din adress ska jag maila över den åt dig!
 
Jag har för mig att denne Sarras är far till en av hästarna i Lena Furbergs Tuva-serie (som gått som följetong i tidningen Min Häst i många år). Tror att hästen hette Contessa, det var iaf ett skäcksto :) ("Stallgänget på Tuva" är ju verklighetsbaserad och hästarna som är med i den finns på riktigt allihop).

//Kristin
 
Jag har en häst efter Sarras!! Kaiser :love: f 1994. Val. fux, med lite vita hår i pälsen o en liten fläck på svansen.U: La Coccaracci UE; Capriccio. Står som okänd i papprena men vet han stam någorlunda. Han är född i Strömstad o bor där ännu. har ägt han i 5 år. Han har hoppat 2 1.30. skulle blivit mer i år men har vart skadad fram o tillbaka. är hur god o snäll som helst!! Så hur går det med din häst! vet en till släckting till han som vart o tränat på engalseröd några gånger, vet inte namnet, men han var efter sarras.
KRam
 
Sv: Sarras?

O det stämmer med stall gänget på tuva!! läste det i serien en gång!! ;)
 
Sv: Sarras?

undrar om någon kan skicka den bilden till mig med??
 
Sv: Sarras?

Jag har en kompis som har en häst efter Sarras. Den är brunskäck, grov och liten i mankhöjd, typ 150-155. Har jättetrevlig gång, men fick dåliga hoppoäng på treårstestet. Han är tre år i år och mamman är 50% fullblod, han är ändå grövre än de flesta....

Det är en jättetrevlig och okomplicerad häst. Mycket snäll och lättlärd.
 
Sv: Sarras?

Har ett sto efter Sarrass som vi köpte av Sarrass ägare, Anette Magnusson i Dingle. Hon hade gått på lösdrift hela sitt liv (köpte henne vid fem års ålder, aldrig handskad med!). Nu två år senare har vi startat LC:2 med godkänt resultat och hoppat clear round men det har varit mycket jobb, hon är väldigt nervig.
 
Sv: Sarras?

Sarras finns kvar i Dingle hos sin ägare Annette Magnusson. Han är född 1986 så han börjar bli till åren. Avkomman u Pastell bör väl vara Van Damme, han finns också hos Annette. Båda är/har varit till salu en längre tid.
 
Sv: Sarras?

Sarras har flera syskon som tävlat, en tom 140-hoppning.
Hans avkommor har inte presterat så mycket på tävlingsbanan, men flera har visats på utställning och gått bra.
 
Sv: Sarras?

Vet du mer om Sarrass? Hur är hans temperament? Har han själv några meriter, hur är han att rida etc....
 
Sv: Sarras?

Kolla på
hem.passagen.se/skackforening/annonser.htm
där finns sarras med
 
Sv: Sarras?

Min kompis har en häst efter honom.

Tyvärr så skall han avlivas då inte frambenet läker. Han har varit halt i ett år och dom kan inte hitta felet, har provat allt. Hon är jätteledsen. Hon köpte han när han var 5 nu är han 12.

Han hetér Kaiser
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: athena
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Time Lord
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
475
Senast: snorp
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp