Modig_Korn

Trådstartare
Hej jag har 2 st scalarer. Det är två olika sorter, en svart och en gulvit. Den svarta (Dolder) hackar på den gulvita (Maggan). Jag ska skaffa större akvarium så snart jag kan, det de bor i nu är ett 25 liters akvarium.
Är det stimmfiskar? Måste man ha fler för att de inte ska bråka. Vill ha fler, senare men iafl. Har ingen pump för tillfället heller. Kanske är därför de "bråkar". Vilken temperatur ska de ha på vattnet ungefär?
 
Scalarer är inte stimfiskar, de är parbildare.

Du har dem i ett på tok för litet akvarium, men det verkar du redan vara medveten om eftersom du planerar att köpa ett nytt, och jag hoppas för deras skull att det är inom någon/några veckor och inte månader...

Läs mer på länken från Zoopet.com LÄNK
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 250
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 755
Relationer Jag vet, det har säkert skapats meterlånga trådar om svartsjuka tidigare. Men jag känner mig så rådvill. Det här kommer bli en lååång...
2
Svar
35
· Visningar
5 632
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Djur Min mamma har skaffat ett akvarium och var idag i zooaffären och köpte några fiskar. 5 st som jag tror är scalarer och 2 st guppyhanar...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp