Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Modig_Korn

Trådstartare
Hej jag har 2 st scalarer. Det är två olika sorter, en svart och en gulvit. Den svarta (Dolder) hackar på den gulvita (Maggan). Jag ska skaffa större akvarium så snart jag kan, det de bor i nu är ett 25 liters akvarium.
Är det stimmfiskar? Måste man ha fler för att de inte ska bråka. Vill ha fler, senare men iafl. Har ingen pump för tillfället heller. Kanske är därför de "bråkar". Vilken temperatur ska de ha på vattnet ungefär?

C

Cuaifeach

Scalarer är inte stimfiskar, de är parbildare.

Du har dem i ett på tok för litet akvarium, men det verkar du redan vara medveten om eftersom du planerar att köpa ett nytt, och jag hoppas för deras skull att det är inom någon/några veckor och inte månader...

Läs mer på länken från Zoopet.com LÄNK

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6455 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
3 754
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 633
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 001
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
12
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent