Schabrak eller vojlock?

Schabrak, och helst den lite tjockare varianten. Gillar inte vojlockar och schabrak som nästan krullar ihop sig under sadeln...
 
Oftast inget av det då jag tycker sadeln ligger bättre på plats utan.
Annars vojlock då jag har islandshäst och tycker det ser korkat ut med schabrak på henne.
Men när jag hade halvblod var det schabrak som gällde då det enligt mig såg finast ut.
 
Använder endast schabrak! Tror att jag äger en vojlock som följde med någon sadel för läänge sedan men den ligger bara och samlar damm.
Tycker schbraken är stadigare och snyggare.. ;)
 
Jeg har bare shabrack til vbl stoet. Hun er så stor at det ser as fult ut med voilock (har ridd henne med fårskinnsvoilock, men den er nå omgjort til fårskinnspad :eek: )
Ponnien kommer til å få voilock i første omgang, men det blir vel shabrack på henne etterhvert også.
 
På sommaren försöker jag använda vojlock för det mesta, annars schabrak. Han ser så stilig ut då.. :love:
 
Inget. Sadeln ligger kanon utan.

Förut använde jag vojlock då islandshästar gärna ser lite lustigt småa ut i schabrak.
 
avänder alltid schabrak tycker det är snyggast och ligger bättre under sadeln.
 
jag har nätsan jämt schabrak då det är snyggast vojlock använder jag kanske en gång per år.
 
Jag använder alltid schabrak eftersom jag tycker det är snyggast. Sommartid när det är otroligt hett tar jag visserligen ibland på en vojlock istället.

Lotta
 
För det mesta schabrak, men ibland vojlock. Speciellt på sommarn brukar jag har vojlock, inbillar mig i alla fall att det inte blir lika varmt med vojlock som med schabrak, men vad vet jag :D

/Maria
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Boomshaklak
·
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
839
Utrustning Hej! Är det någon som vet vart man kan få tag i en sån här vojlock med fluff runt? Har letat runt massor men hittar varken begagnat...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp