Schabrak kombinationer

carriemma

Trådstartare
Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut?
Färgerna på själva tyget?

Vit
Vanilj
Ljusgul
Gul
Mörkgul
Orange
Ljusrosa
Cerise
Mörkrosa
Rött
Mörkrött
Vinrött
Ljuslila
Lila
Mörklila
Turkos
Babyblå
Dimblå
Kornblå
Marinblå
Äppelgrön
Grön
Mörkgrön
Olivgrön
Sand
Brun
Mörkbrun
Ljusgrå
Mörkgrå
Svart

Samma finns på kantband och det finns:
Guld
Silver

Samma färger finns på passpoaler men det finns också:
Guld
Silver
Alla färger mixat med guld och silver

Hoppas ni förstår och är kreativa. Jag ska snart beställa schabrak och vill gärna ha ideér! :)
 
Sv: Schabrak kombinationer

Bara kombinera färger på schabrak, det andra spelar ingen roll! Inspiration!
 
Sv: Schabrak kombinationer

Till min häst som är silverbrunskäck skulle ja välja så här;

Vardags schabrak allround modell: Mörkgrått med turkos/silvrig passpoal och turkost kantband.
Tävlings schabrak allround modell: Cerise med mörkgrå/silvrig passpoal och silvrigt kantband.
Vardags schabrak dressyr modell: Ljusrosa med cerise/silver passpoal och cerise kantband.
Tävlings schabrak dressyr modell: Vitt med cerise/silver passpoal och silvrigt kantband.

:)
 
Sv: Schabrak kombinationer

Ohh, vilka läckra kombinationer! :d

Jag har ett egenkomponerat tävlingsschabrak dressyr som är vitt med mörkt lila kantband och passpoal i ljuslila/silver.
 
Sv: Schabrak kombinationer

Till min mörkbruna ponny skulle jag nog välja:
Vardagsschabrak: Turkost med marinblå passpoal och turkost kantband
Tävlingsschabrak: Vitt med röd/guldpasspoal och rött kantband

Och till fuxponnyn skulle jag välja:
Vardagsschabrak: Mörkgrått med svart passpoal och mörkgrått kantband
Tävlingsschabrak: Brunt med guldpasspoal och mörkbrunt kantband
 
Sv: Schabrak kombinationer

Kul med alla kombinationer!
Jag hade tänkt vardagsschabrak: marint med vanilj passpoal och kantband
Tävling: marint med guld passpoal och kantband
Tävling: vitt med guld passpoal och kantband
Tävling: vitt med röd passpoal och kantband
Vardag: brunt med guldbrun passpoal och guld kantband
Vardag: cerice med naturvit passpoal och kantband eller ljusrosa på båda

Märks det att jag gillar guld? Helst skulle hela schabraket vara guldglittrigt ;) min ponny är brunskäck och jag tänker beställa ett tävlingsschabrak, har ni några bra idéer på matchningar? Jag har röd kavaj så det ska helst matcha den med :)
 
Sv: Schabrak kombinationer

Jag vill alltid ha kantbandet mörkt, gillar oftast inte ljusa.

Tex lite ljusare nyans på schabraket, färgstark passpoal och sedan samma färg fast mörkare nyans än schabraket på kantbandet. Mias dubbla kantband är jobbiga, gillar oftast samma på båda.
 
Sv: Schabrak kombinationer

Jag skulle älska ett dimblått schabrak med grå passpoal och grått kantband till min silverbruna schabraktigrerade ponny :D
 
Sv: Schabrak kombinationer

Trådkapning av mig själv ;) jag har alltid undrat hur den färgen ser ut och vad menas med schabraktigrerad? Snyggt schabrak i alla fall! :)
 
Sv: Schabrak kombinationer

Trådkapning av mig själv ;) jag har alltid undrat hur den färgen ser ut och vad menas med schabraktigrerad? Snyggt schabrak i alla fall! :)

Om du tänker dig en rätt ljust brun häst med silverfärgad man och svans (kan också ha ljust gul man har jag för mig) ;) min schabraktigrerade sköthäst har prickar över hela kroppen men störst över rumpan, där de största prickarna är som en halv handflata :d framme vid magen och halsen ser han mest stickelhårig ut. Absolut snyggaste ponnyn jag träffat på :D

Ev kan det vara så att tigreringen gör så att manen och svansen blir silverfärgade, jag har sett det på ett antal hästar också... (inte så värst insatt i färger, rätta mig gärna om jag har fel)
 
Senast ändrad:
Sv: Schabrak kombinationer

Vad häftigt! Jag som alltid tyckt att mina två skäckponnysar varit speciella, nu känns dom ganska normala ;)
 
Är det någon som har bild på vitt schabrak med turkost kantband och/eller passpoal? Kanske någon mellangrå passpoal också ihop med turkost.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa en säkerhetsväst Racesafe och vill ha en 2-färgad! Problemet är bara VILKA färger?? Hästen är vit och vi har ingen...
Svar
16
· Visningar
1 899
Senast: Hæst
·
Utrustning Ni när vi ska börja rida för instruktör igen så måste vi förnya garderoben lite, men jag har verkligen ingen idé om vad för färg vi ska...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Utrustning så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages...
2
Svar
22
· Visningar
2 303
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp