Bukefalos 28 år!

Schabrak med fyllning?

belle

Trådstartare
Jag har sett att det finns schabrak med olika mycket fyllning,,, allt från 200 g fyllning till 900 :/
Vad är det bra för? Haha har det någon funktion? Blir det inte onödigt varmt för hästen :S:
 
Lite olika utseende, olika stadigt, mer eller mindre stoppning beroende på vad man trivs med. Jag tycker inte det spelar speciellt stor roll, välj bra material som andas och håll schabraket rent mot hästen så tror jag inte den bryr sig nämnvärt, är nog mer en smaksak :) så länge det inte är så tjockt att det påverkar sadelns passform så.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
507
Senast: MimmiNO
·
Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 696
Senast: Rie
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: yamyam
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 433
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp