Schabrak som ligger helt still

MiniLi

Trådstartare
Har ni tips på schabrak som ligger helt still utan att man behöver sätta fast dem?
Mina PS-schabrak ligger helt still, är jättenöjd med dem men vill variera mig lite och inte ha hela schabrakgarderoben från samma märke.
Jag vill ha schabrak som är rätt stadiga i tyget, upplever att de glider lättare om de blir lite sladdriga. Ska också ha bra mankfrihet.

Tips?
Överväger LeMiuex, men det finns en massa olika varianter så jag blev osäker på vilken jag ska satsa på. Ska man välja den med ”kuddar” framtill som är tänkt att användas utan att sättas fast eller funkar även de andra lika bra?

Gäller dressyrschabrak.
 
Senast ändrad:
Jag tycker schabraken från Anky ligger stadigt och bra. De har text i silikon som gör att de inte glider runt. Har använt mina i många år och kvaliten är bra. Ett av de bästa schabraken jag provat!
 
Jag tycker schabraken från Anky ligger stadigt och bra. De har text i silikon som gör att de inte glider runt. Har använt mina i många år och kvaliten är bra. Ett av de bästa schabraken jag provat!
Ah ja de har jag sett men aldrig provat. Bra tips!
 
Ah ja de har jag sett men aldrig provat. Bra tips!
Jag har bara Lemieux sedan ett par år tillbaka. De håller så bra att jag inte behövt köpa fler än.
De ligger toppen under sadeln och bambufodret är enda schabraken som min pålle inte får skav av i pälsfällningssäsong.
Jag har vanliga varianten med små remmar till ringarna fram på sadeln men jag har slutat sätta fast dem, det behövs inte.
 
Jag gillar Mias RS också utöver LeMieux som redan nämnts av många vilket även jag håller med om :)
LeMieux är lite "hårdare" än Mias men tycker Mias håller formen ändå.
 
Jag har bara Lemieux sedan ett par år tillbaka. De håller så bra att jag inte behövt köpa fler än.
De ligger toppen under sadeln och bambufodret är enda schabraken som min pålle inte får skav av i pälsfällningssäsong.
Jag har vanliga varianten med små remmar till ringarna fram på sadeln men jag har slutat sätta fast dem, det behövs inte.
Av, precis det jag undrade kring! Har du testat de med kuddar också?
 
Whut? Mina är inte större än mina Equiline? Jag har bara hopp, kanske dressyr är större?
Jag har inga equiline 🙈 men tror de är längre på sidorna är PS, ES och Mias. Har en ponny så det ser ju löjligt ut på henne men märks inte alls på en storhäst ioför sig 😃 har ett hopp och älskar det 👌🏻
 
Ingen skillnad mellan de olika LeMieux när det gäller passform och stillhet?👍

Inte för mig, jag har de vanliga ”mocka”schabraken, Loire med korta stroppar och ett med kuddar och alla ligger still och passformen är suverän. De vanliga är oftast de jag använder när jag är iväg och tränar eftersom de är så lätta att tvätta och ser nya ut tvätt efter tvätt.
 
Jag har inte testat kuddarna eftersom dessa lanserades efter att jag köpt mina och eftersom de aldrig verkar slitas ut har jag inte köpt fler än.
Ah okej! De med kuddarna är betydligt dyrare så om de andra funkar lika bra vore det najs i plånboken😁
 
Oh, vilken bra tråd! Har undrat exakt samma då PS-schabraken ligger så perfekt på hästen men vill också kunna variera mig. Le Mieux blir nog nästa köp då. :D
 
Eskadron och equiline funkar båda. Men eskadron kostar typ en tredjedel av vad equiline gör.

Jag tycker även att Z-täckets ligger still, men de är märkbart tunnare i materialen.
 
Eskadron och equiline funkar båda. Men eskadron kostar typ en tredjedel av vad equiline gör.

Jag tycker även att Z-täckets ligger still, men de är märkbart tunnare i materialen.
Är inte Eskadron rätt små? Eller har jag bara fått för mig det? 🙈
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 964
Senast: kurakosz
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 228
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har aldrig haft liknande problem, inte heller med denna sadeln tidigare. Men så har vi inte galopperat så värst mycket/framåt heller :p...
Svar
13
· Visningar
2 895
Utrustning Har kört fast totalt när det gäller hoppsadel till min häst. Han har en ganska hög manke och rak rygg. Har testat diverse sadlar det...
Svar
5
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp