Schabrak-tråden

Kan börja. Efter att ha varit ett hard core PS-fan har jag bytt fokus till BoT. Blev så besviken senast jag köpte PS då schabraket var helt GIGANTISKT (!!!)och då jag har en liten storhäst såg det helfnoskigt ut 😵‍💫

Blev fyra st BoT nu senast - i färgerna coffee, nougat, nobel blå och röd. Ser väldigt mkt fram emot att få använda dem när hästen är tillbaka från betet 🥰
 
Jag är glad i Mias RS-schabraken, de passar min häst och sadel och har bra kvalitet. Håller färg och form efter tvätt och är lätta att borsta bort hår från.
Har marinblått, brunt, mörkgrönt och vitt. Sedan har jag ett par ES och PS där jag specifikt gillat utseendet - men Mias är mina go-to.

Ett av favoriterna är detta
094651D1-FBE2-493C-A25B-81A7FF79368F.jpeg
 
Kan börja. Efter att ha varit ett hard core PS-fan har jag bytt fokus till BoT. Blev så besviken senast jag köpte PS då schabraket var helt GIGANTISKT (!!!)och då jag har en liten storhäst såg det helfnoskigt ut 😵‍💫

Blev fyra st BoT nu senast - i färgerna coffee, nougat, nobel blå och röd. Ser väldigt mkt fram emot att få använda dem när hästen är tillbaka från betet 🥰
Jag har tyckt att BoT har känts lite sladdriga när jag kollat i butik. Ligger de stadigt och bra?😊
 
Jag har ett gäng PS och ES men numera är LeMieux favoriten! Har ett grått, ett grönt och ett svart till dressyrsadeln (svarta och gröna har ullkant, ett infall när hästen fick skav av schabrakkanten på sina andra..). Det gråa är favoriten. Skulle vilja köpa fler färger men de är inte så billiga och finns aldrig på rea..
26AF087F-8A9F-4795-A2DC-338D82CF7C80.jpeg
 
Jag har ett gäng PS och ES men numera är LeMieux favoriten! Har ett grått, ett grönt och ett svart till dressyrsadeln (svarta och gröna har ullkant, ett infall när hästen fick skav av schabrakkanten på sina andra..). Det gråa är favoriten. Skulle vilja köpa fler färger men de är inte så billiga och finns aldrig på rea..
Visa bifogad fil 93606
Har kikat lite på LeMieux också men inte slagit till än.
Horze har rea på dem ibland, ska nog ha lite koll där och se om det blir ett längre fram
 
Har kikat lite på LeMieux också men inte slagit till än.
Horze har rea på dem ibland, ska nog ha lite koll där och se om det blir ett längre fram
Horze brukar ha en liten minirabatt på vissa färger, aldrig de färgerna jag är intresserad av. Jag tycker det känns som fake-rea ;)
Jag har köpt mina på Ankys, de har stort och bra sortiment med alla modeller och många färger :up:

Jag ska köpa ett vitt att ha som tävlingsschabrak. Och kanske slinker det med ett blått också:D
 
Jag har tidigare mest använt eskadron (det enda som inte gav tryck på min Fröken) men nu även börjat använda ztäckets. Tunna men håller form och färg fantastiskt bra
 
Jag har tyckt att BoT har känts lite sladdriga när jag kollat i butik. Ligger de stadigt och bra?😊

De är absolut mjukare än PS och möjligen även ES , men upplever inte att de är sladdriga. Nu köpte jag dressyrversionen, men har tidigare haft BoT hoppschabrak och upplevt att de legat mkt bra på olika hästar ☺️
 
Jag gillar också LeMieux! Dock har jag bara ett hopp i dagsläget, och jag rider oftast inte med hoppsadeln. :angel: Red dock min första häst (som idag inte rids längre) mer med hoppsadel, så vi har en del hoppschabrak. I budgetmodellen gillar jag Trinity, de har hållit bra och är förhållandevis stadiga (i förhållande till tjocklek) än. Det dressyrschabrak jag har från Trinity höll dock inte alls lika bra tyvärr, det blev sladdrigt snabbt.

Jag har ju en cob, och vissa dressyrschabrak fullkomligt drunknar hon i. Jag föredrar schabrak som inte är allt för tjocka - med den cobformade kropp hon har så tycker jag att det blir väldigt runt rent estetiskt helt enkelt :D Sportigare schabrak tycker jag är fantastiskt fina på långbenade, mer högblodiga hästar, men på min lilla fröken ... nja. Hon får ha de sportiga schabrak hon ärvt av storhästen när hon väl har hoppsadel, men jag kommer nog inte inhandla några nya.

Generellt är jag superpetig med vad jag anser är estetiskt när det kommer till schabrak. Det är delvis en bra grej, för det gör att jag inte köper schabrak som jag inte älskar. Men det är också lite lätt irriterande ibland när jag tänker att jag skulle vilja ha ett visst schabrak och det inte existerar, eller så existerar det men har "fel" kant, irriterande placering på loggan eller whatever.

Men men! Nuvarande favorit är det här från Eskadron :love:
esk_214855_502_590_f-scaled.jpg


Bekänner dock att jag har en svag punkt för att köpa schabrak till shettisen :o De är helt enkelt så mycket sötare i den storleken! Men hon får inte så dyra schabrak :D
 
Jag har ett gäng PS och ES men numera är LeMieux favoriten! Har ett grått, ett grönt och ett svart till dressyrsadeln (svarta och gröna har ullkant, ett infall när hästen fick skav av schabrakkanten på sina andra..). Det gråa är favoriten. Skulle vilja köpa fler färger men de är inte så billiga och finns aldrig på rea..
Visa bifogad fil 93606
Jag har sedan ett antal år tillbaka BARA Le Mieux :) Jag köpte ett, blev så nöjd så jag sålde/sorterade ut alla andra och köpte ett par till. Maken bara skakar på huvudet när jag vägrar köpa något annat! De äldsta är nog 7 år eller något och ser fortfarande ut som nya. Köper man ett eller ett par om året får man till sist ihop rätt många färger!
 
Har en rättså stor samling PS of sweden schabrak, lite äldre monogram så inte de nya gigantiska. Så lär väl säga att det är vad som används mest flitigt, även om jag sålt av en hel del.🤓 har nått ES och sen de klassiska Mias går aldrig ur tiden🥰 tävlingsschabraket är ett Equito 😄
Men jag tycker PS är de som ligger bäst och jag saknar funktionsundersidan på Mias.


78303DCB-ABA2-454F-8D2A-646C75908186.jpeg
 
Kan börja. Efter att ha varit ett hard core PS-fan har jag bytt fokus till BoT. Blev så besviken senast jag köpte PS då schabraket var helt GIGANTISKT (!!!)och då jag har en liten storhäst såg det helfnoskigt ut 😵‍💫

Blev fyra st BoT nu senast - i färgerna coffee, nougat, nobel blå och röd. Ser väldigt mkt fram emot att få använda dem när hästen är tillbaka från betet 🥰
Jag har några stallkompisar som har BoT-schabrak. De tycker att de är sladdriga och ligger dåligt. En får skav av sitt. Men det är väl olika på olika hästar. Ligger de bra på din, alltså? :)
Edit; såg att du redan svarat... Sorry!
 
Jag gillar också LeMieux! Dock har jag bara ett hopp i dagsläget, och jag rider oftast inte med hoppsadeln. :angel: Red dock min första häst (som idag inte rids längre) mer med hoppsadel, så vi har en del hoppschabrak. I budgetmodellen gillar jag Trinity, de har hållit bra och är förhållandevis stadiga (i förhållande till tjocklek) än. Det dressyrschabrak jag har från Trinity höll dock inte alls lika bra tyvärr, det blev sladdrigt snabbt.

Jag har ju en cob, och vissa dressyrschabrak fullkomligt drunknar hon i. Jag föredrar schabrak som inte är allt för tjocka - med den cobformade kropp hon har så tycker jag att det blir väldigt runt rent estetiskt helt enkelt :D Sportigare schabrak tycker jag är fantastiskt fina på långbenade, mer högblodiga hästar, men på min lilla fröken ... nja. Hon får ha de sportiga schabrak hon ärvt av storhästen när hon väl har hoppsadel, men jag kommer nog inte inhandla några nya.

Generellt är jag superpetig med vad jag anser är estetiskt när det kommer till schabrak. Det är delvis en bra grej, för det gör att jag inte köper schabrak som jag inte älskar. Men det är också lite lätt irriterande ibland när jag tänker att jag skulle vilja ha ett visst schabrak och det inte existerar, eller så existerar det men har "fel" kant, irriterande placering på loggan eller whatever.

Men men! Nuvarande favorit är det här från Eskadron :love:
esk_214855_502_590_f-scaled.jpg


Bekänner dock att jag har en svag punkt för att köpa schabrak till shettisen :o De är helt enkelt så mycket sötare i den storleken! Men hon får inte så dyra schabrak :D
Jeg synes det er SÅ fint!! Men jeg får det ikke i ponni, og full storlek er for stort
 
Jeg er medlem av sjabrak additction anonymous... dette er ikke en gang alle jeg har.... litt flaut, men jeg elsker også sjabraker, og jeg burde slutte kjøpe nå... har 3 på vei med posten...
Alle sjabrakene mine er ponni/cob bortsett fra Lemieux hopp for den fant jeg ikke i storlek s/m.
20220602_203419.jpg


Mitt favoritt merke er Eskadron, men siden de ikke produserer de fineste sjabrakene sine i ponni sprang/allround, så kjøper jeg en del andre merker i sprang.
 
Senast ändrad:
Jag har ett gäng PS och ES men numera är LeMieux favoriten! Har ett grått, ett grönt och ett svart till dressyrsadeln (svarta och gröna har ullkant, ett infall när hästen fick skav av schabrakkanten på sina andra..). Det gråa är favoriten. Skulle vilja köpa fler färger men de är inte så billiga och finns aldrig på rea..
Visa bifogad fil 93606
Vilken modell är det du har?
 

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Boomshaklak
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: VLMF
·
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp