Schabrak-tråden

Jag tycker alldeles för mycket om fina schabrak 😅
Favoriterna är absolut Le Mieux och Mias. Ligger bra, håller formen och har dessutom fäste för enkelkåpade sadlar. Loire-serien är otroligt vackra, har inte tvättat dem tillräckligt många gånger för att veta om de håller över tid men de i mocka ser fortfarande ut som när jag köpte dem.

Blir med ny häst i slutet av sommaren som är svart, vad har man för färg på dem?
Tänkte också prova någon av Le Mieux' luftigare varianter eftersom det är en Nordsvensk 🥰 Är det någon av er som har erfarenhet av deras Carbon Mesh, Ultra Mesh eller Self Cool?
 
Svart passar i allt!

Kanske undviker typ.. ljusblått, men så gillar jag starka färger generellt :)
Har mörkfux nu så det har blivit en hel del beige och brunt vilket inte kändes helt hundra på en svart.

Bra med ny häst så det känns lite mer ok att köpa några nya schabrak :angel::D Däremot har jag blivit ganska bra på att sälja av de jag inte använder 👍
 
Jag tycker alldeles för mycket om fina schabrak 😅
Favoriterna är absolut Le Mieux och Mias. Ligger bra, håller formen och har dessutom fäste för enkelkåpade sadlar. Loire-serien är otroligt vackra, har inte tvättat dem tillräckligt många gånger för att veta om de håller över tid men de i mocka ser fortfarande ut som när jag köpte dem.

Blir med ny häst i slutet av sommaren som är svart, vad har man för färg på dem?
Tänkte också prova någon av Le Mieux' luftigare varianter eftersom det är en Nordsvensk 🥰 Är det någon av er som har erfarenhet av deras Carbon Mesh, Ultra Mesh eller Self Cool?
Har du Loire med eller utan kuddar?
Jag har ju deras billigare serie med korta stroppar men de har jag aldrig ens använt. Schabraket rör sig ju inte en mm när man kan sätta sadelgjordsstropparna i de små ”facken”. Loire är ju dock glansigt, glider de mer än de andra i mocka?
 
Jag som gillar färg men som annars är ganska traditionell och lojal mot mina favoriter, har nu nästan bara Mias kvar. Jag vill inte ha några andra. Tycker att de sitter så himla bra, är så fina och hållbara.
Jag köper bara begagnat, men har ibland lyckats fynda oanvända på det viset.
Det här är ett av mina absoluta favoriter:
 

Bifogade filer

  • Resized_20200829_102757(0)_9412.jpeg
    Resized_20200829_102757(0)_9412.jpeg
    277,3 KB · Visningar: 79
Jag tycker alldeles för mycket om fina schabrak 😅
Favoriterna är absolut Le Mieux och Mias. Ligger bra, håller formen och har dessutom fäste för enkelkåpade sadlar. Loire-serien är otroligt vackra, har inte tvättat dem tillräckligt många gånger för att veta om de håller över tid men de i mocka ser fortfarande ut som när jag köpte dem.

Blir med ny häst i slutet av sommaren som är svart, vad har man för färg på dem?
Tänkte också prova någon av Le Mieux' luftigare varianter eftersom det är en Nordsvensk 🥰 Är det någon av er som har erfarenhet av deras Carbon Mesh, Ultra Mesh eller Self Cool?
Jag har både ultra mesh och sele cool till min svettiga häst, dock med väldigt tunn päls. Jag gillar dem och tycker absolut att de är mindre varma än andra.
20220616_185424.jpg
 
Jag som gillar färg men som annars är ganska traditionell och lojal mot mina favoriter, har nu nästan bara Mias kvar. Jag vill inte ha några andra. Tycker att de sitter så himla bra, är så fina och hållbara.
Jag köper bara begagnat, men har ibland lyckats fynda oanvända på det viset.
Det här är ett av mina absoluta favoriter:
Jag har också köpt mina begagnade. De färger jag har är i PS, midnattsblå, någon stålblå, rosa, champagne och coffee.
ES har jag emerald, steel blue och några till som jag inte minns nu.
Men, jag har ett schabrak av ett annat märke, som är riktigt bra... vad heter det nu då..... ?

Horse power? On horse? Nä.... hjälp mig. En liten silverbricka, diskret... for horse? Det är mesh i mitten iaf.
 
Prinsessan på ärten. 😅

Det översta, coffee, har jag också. Jag älskar det!
Men jag har också ett antal i olika blå färger. Man kan aldrig ha för mycket blått.
Haha! Ja hon älskar när jag tar hem hästgrejer hon kan sova i eller på😁

Ja jag gillar också coffer! Väldigt användbart, fint till både blått och brunt!
 
Har du Loire med eller utan kuddar?
Jag har ju deras billigare serie med korta stroppar men de har jag aldrig ens använt. Schabraket rör sig ju inte en mm när man kan sätta sadelgjordsstropparna i de små ”facken”. Loire är ju dock glansigt, glider de mer än de andra i mocka?
Jag sätter i stropparna trots att det inte rör sig 😉 Tycker att Loire ligger lika still trots att det är glansigt 👍
 
Jag har också köpt mina begagnade. De färger jag har är i PS, midnattsblå, någon stålblå, rosa, champagne och coffee.
ES har jag emerald, steel blue och några till som jag inte minns nu.
Men, jag har ett schabrak av ett annat märke, som är riktigt bra... vad heter det nu då..... ?

Horse power? On horse? Nä.... hjälp mig. En liten silverbricka, diskret... for horse? Det är mesh i mitten iaf.
Rider By Horse?
 
Jag tycker alldeles för mycket om fina schabrak 😅
Favoriterna är absolut Le Mieux och Mias. Ligger bra, håller formen och har dessutom fäste för enkelkåpade sadlar. Loire-serien är otroligt vackra, har inte tvättat dem tillräckligt många gånger för att veta om de håller över tid men de i mocka ser fortfarande ut som när jag köpte dem.

Blir med ny häst i slutet av sommaren som är svart, vad har man för färg på dem?
Tänkte också prova någon av Le Mieux' luftigare varianter eftersom det är en Nordsvensk 🥰 Är det någon av er som har erfarenhet av deras Carbon Mesh, Ultra Mesh eller Self Cool?
Svart passer jo i alt! 😁
 
Den siste jeg kjøpte er Parisian Blue fra Equestrian stockholm. Men er for øyeblikket på vei til Hooks for å se på en eskadron som er på salg...🙈
20220622_113007.jpg
 
Jag köper just nu bara PS schabrak då de sitter bäst på mina hästar men jag har ganska många gamla från alla möjliga märken. Får ta kort någon dag när jag ska sortera dom.
(Jag köper bara från thehorselet så priserna är överkomliga)
 
Jag tycker alldeles för mycket om fina schabrak 😅
Favoriterna är absolut Le Mieux och Mias. Ligger bra, håller formen och har dessutom fäste för enkelkåpade sadlar. Loire-serien är otroligt vackra, har inte tvättat dem tillräckligt många gånger för att veta om de håller över tid men de i mocka ser fortfarande ut som när jag köpte dem.

Blir med ny häst i slutet av sommaren som är svart, vad har man för färg på dem?
Tänkte också prova någon av Le Mieux' luftigare varianter eftersom det är en Nordsvensk 🥰 Är det någon av er som har erfarenhet av deras Carbon Mesh, Ultra Mesh eller Self Cool?

Jag har en svart häst, eller nåja- svartbrun heter väl färgen och han varierar från svart till mörk chokladbrun beroende på ljuset och han är superfin i marinblått, beige (PS iced coffee såg amazing ut på honom) och vinrött. Lila och orange skulle nog också kunna funka men det känns lite för äventyrligt för min smak 😅
 
  • Gilla
Reactions: AW

Liknande trådar

Utrustning Vart har ni köpt era galgar till schabrak och stövlar?
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Boomshaklak
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 540
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp