Schäfer - är vi redo?

Har någon tips på kennlar runt om norra Sverige, Umeå med omnejd som skulle inte avlar på exteriör eller för mycket driv i sina hundar?
Som skulle passa in på det jag pratat om.
Vi har köpt några schäfrar från fjällbrantens kennel strax norr om Umeå. Jättefina i temperament och vi är väldigt nöjda med uppfödaren, där tar dock min kunskap slut, men någon annan här inne kanske har något bra förslag annars
 
Vi har köpt några schäfrar från fjällbrantens kennel strax norr om Umeå. Jättefina i temperament och vi är väldigt nöjda med uppfödaren, där tar dock min kunskap slut, men någon annan här inne kanske har något bra förslag annars

Utställningslinjer och inte den bästa ledstatistiken så ska man köpa där bör man kolla upp HD-indexet noga på kullen.
 
Intressant, tack för kloka anmärkningar :up:

De kan absolut ha lyckade kombinationer också. Men när det gäller exteriöraveln finns det tyvärr avsevärt mindre linjer med bra ledstatistik att välja mellan. Men den som söker han finner :)
 
Jag ska fundera. Jag är lite dålig på de norra kennlarna då vi själva verkar längre ner i Sverige och känner mest uppfödarkollegor någorlunda i närområdet.
Låt mig klura lite :)
Tack det får du hemskt gärna göra :) självklart är ju kennlar söderöver instressanta också. Men det underlättar vid besök osv om det ligger någorlunda i närområdet.
 
Jag har ju till och med fått äran att träffa Manna Mu :love:

Mamma Mu gillade ju dig som hon låg och snarkade i ditt knä :p

DLEStWi.jpg

mDZm4UJ.jpg
 
Lite äckliga valpbilder... :angel:
JYNBGBt.jpg

Denna lilla dam är numera bomb och väktarhund.
2uYMHiC.jpg

Slyngeln som fyller 1 på måndag.
1UM47PQ.jpg

Calibra som 6 v.
GvWEpUH.jpg

Calibra några veckor senare i skräpplockaråldern:p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 463
Senast: Krumben
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 238
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 080
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp