Schäfer-kennel?

B

**BORTTAGEN**

Vi har nu bestämt oss för en schäfer som nästa hund. (Och jag är överlycklug då schäfer alltid varit en drömhund! :))
Nu undrar jag om nikan rekommendera någon BRA kennel i Sverige?
Gärna som ni har egen erfarenhet ifrån eller så.
Priset spelar ingen roll. Jag vill ha en trevlig hund med friska föräldrar!
 
Bra kennlar finns det men vill du ha en brukshund eller en vacker schäfer?? Skiljer sig en hel del mellan kennlarna och hundarna inom dessa läger. Jag har ett flertal kennlar att rekommendera inom brukssidan där du får en hund som är avlad på att hålla för arbete samt med en mentalitet som tål att arbetas med.
 
Det låter bra! Jag kommer inte att ställa ut den, utan ha den som lekkamrat och träna lite spårning.
 
Jag har bra erfarenhet av Heratorpets och Rapports kennel. Bra bruksschäfrar, men kräver en hel del arbete för att trivas.
 
Köp ingen hund från en massproducent. Då dessa gärna blir virriga i huvudet...
Gå in på schäferklubbens hemsida, så ser du vilken av kennlarna ovan jag menar..
 
Hur ska vi kunna lista ut vilken kennel du menar genom att kolla runt på klubbens hemsida? Jag fattar inte. :eek: :D
 
Medeba tror jag det är en kompis som köpte sin första schäfer ifrån.
Hon är jättefin och en hejare på sökning!
 
Familj blir det inte än på ett tag! ;)
Nej, men jag kommer som sagt träna sökning och en del agility med den och vi kommer att bo på landet när det blir aktuellt, så hunden kommer få vara ute mycket.
Är det förresten någon som har erfarenhet av att ha med hunden när man är ute och rider?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: Ajda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 235
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp