Schampo i fast form?

alazzi

Trådstartare
Fungerar det verkligen? För miljöns skull är det ju fantastiskt att slippa plastförpackningar och slippa släpa hem vatten men jag känner mig skeptisk. De varianter som man kan köpa där jag bor är dyra och jag vill inte köpa grisen i säcken när det finns andra alternativ.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190621-211630.png
    Screenshot_20190621-211630.png
    85,9 KB · Visningar: 249
Fungerar det verkligen? För miljöns skull är det ju fantastiskt att slippa plastförpackningar och slippa släpa hem vatten men jag känner mig skeptisk. De varianter som man kan köpa där jag bor är dyra och jag vill inte köpa grisen i säcken när det finns andra alternativ.
och hur många tvättar håret två gånger i veckan? Det låter väldigt sällan.
 
Jag tvättar håret 1-2 ggr/vecka, och använder schampokakan Honey I washed my hair fån Lush. Den är helt fantastisk och räcker hur länge som helst. Fick min i julas och har kanske använt upp en tredjedel. Har väldigt långt och tjockt hår också, ska tilläggas.
Kommer aldrig att använda flytande igen.

Edit: Har även balsam i fast form från samma ställe. Förvarar bägge i plåtburk.
 
Just nu har jag en shampobar från DM, den kostade ca 4 Euro tror jag och är bra. Till det en balsambar från Lush, men jag har sett att det finns balsambars på DM nu också. Sköljer med utspädd äppelcidervinäger tämligen oregelbundet. Det var mer innan jag fick tag på balsam.

Jag tvättar håret ca fyra gånger i veckan, då jag måste använda lite stylingprodukter i det för att kunna visa mig på jobbet.
 
Jag använder schampokakor från Lush sedan några år tillbaka och är mycket nöjd. Jag tvättar håret ungefär varannan dag. Tänk på att det finns olika schampokakor att välja mellan, beroende på vilken typ av hår man har (fett, sprött, etc.).
 
Ja det fungerar, använder inte shampobars just nu dock.

Tvättar håret 1-2 gånger i veckan.
 
Jag tvättar håret varannan dag. Annars skulle jag inte vilja visa mig bland folk. Det blir fett så otroligt fort!

Är också skeptisk till schampookakor. Mycket för att vi tidigare hade Lushbutik i närheten och det luktade så extremt starkt nör man gick förbi så jag gick faktiskt aldrig in.
 
Jag har använt schampokakor från Lush men tycker att de är lite för uttorkande och deras balsamkakor rätt värdelösa så nu provar jag schampokub från Källans naturprodukter. Den ska man inte behöva balsam till. Nöjd hittills.
 
Jag använder shampo i fast form från foamie, tycker det fungerar bra. Man måste arbeta lite mera för att få tillräckligt med lödder jämfört med flytande, men tycker den tvättar rent utan att torka ut. Tvättar varannan dag, och håret är inte lika flygigt som förut. Bra pris dessutom :)
 
Uppskattar verkligen schampo i fast form.
Mycket lättare att administrera över håret än flytande.

Nackdelen är att det kan bli oekonomiskt om biten inte får torka ordentligt och härda mellan användningarna.
 
Jag har ett par schampokakor från Lush som jag brukar ha i träningsväskan och när jag reser. Fungerar bra tycker jag och suveränt för att inte behöva oroa sig för att få en schampoexplosion i väskan. Har dock inte hittat nåt fast balsam som jag riktigt gillar.
 
Jag har bara provat från lush. Mitt hår blev fetare och som svinto så kan inte rekommendera det. Tvättar håret varannan dag.

Ärligt talat tror jag inte det är så stor skillnad om du bara tänker på det från miljösynpunkten? De flesta "dyrare" schampon är väldigt dryga. Jag gör nog inte av med mer än i snitt 2 flaskor (med typ en halvliter i) per år skulle jag tro.
 
Har schampokakor med när jag reser av praktiska skäl. Inget som läcker, mindre vätskor i handbagaget om jag reser lätt, tar lite vikt och plats.
Med det är inget jag använder i längden, mitt hår behöver feta produkter för att inte torka ut.

Köper dyrare schampo/balsam i 350ml flaskor, köper ca 2 av varje per år. Dvs dryga produkter.
Det samma med tvål, köper ytterst sällan "billig" tvål, den är så rinnig och uttorkande. Den jag har nu i skumform håller ca 6 månader.

Duschar varannan dag och tvättar håret ca 2-3ggr/vecka
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 522
Senast: Myrten
·
Hemmet I Sverige valde jag alltid oparfymerade tvättmedel men det är ingen stor produkt här i Tyskland. Istället köper folk extra tvättparfym...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 490
Senast: Sel
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 434
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp