Schampo som hunnit torka i håret

Farfalla

Trådstartare
Tvättade håret imorse men när jag masserat in schampot och skulle skölja ur så kom inget vatten ur kranen. Visade sig vara grannen som varit och stängt av hela längans vatten för någon installation hos dom.


Dröjde typ tio-femton minuter innan det kom igång igen och då hade ju allt schampo i håret såklart torkat in helt. Funderade på att schamponera om men hade svinbråttom iväg så sköljde bara ur det.


Nu undrar jag om det ens rengör när det fått torka på det viset innan sköljning, eller om jag borde tvätta om det.


Känner att det är skitäckligt om det innebär att det inte är helt hundra rent eftersom jag fick kräks i håret imorse när jag tog hand om magsjuk liten släkting.


Pojkvän har grym fobi för att spy så han blev nojjig och så blev jag också det då.


Någon som vet? Rent eller bara in i duschen igen och göra om?
 
Hade inte brytt mig så länge håret inte luktar kräks.

Håller med!
Mvh råkade vakna upp efter en oerhört blöt surströmmingsskiva och bara ”helveeewwtteee vad det stinker”. Alltså stinker ju alltid från surströmming med detta var beyond alla nivåer. Jag runt och sniffade överallt innan jag insåg att det kom från MIG. Hittade tillslut en intorkad tova surströmmings-spya i mitt hår.
DÅ duschade jag jäääävligt noga ;)
 
Tvättade håret imorse men när jag masserat in schampot och skulle skölja ur så kom inget vatten ur kranen. Visade sig vara grannen som varit och stängt av hela längans vatten för någon installation hos dom.


Dröjde typ tio-femton minuter innan det kom igång igen och då hade ju allt schampo i håret såklart torkat in helt. Funderade på att schamponera om men hade svinbråttom iväg så sköljde bara ur det.


Nu undrar jag om det ens rengör när det fått torka på det viset innan sköljning, eller om jag borde tvätta om det.


Känner att det är skitäckligt om det innebär att det inte är helt hundra rent eftersom jag fick kräks i håret imorse när jag tog hand om magsjuk liten släkting.


Pojkvän har grym fobi för att spy så han blev nojjig och så blev jag också det då.


Någon som vet? Rent eller bara in i duschen igen och göra om?

Sköljt ur = rent. Spelar mindre roll hur stor fukthalten var hos schampoingredienserna strax innan flodvågen kom.
 
Det har hänt mig mer än en gång att jag missat att skölja ur schampo eller balsam när jag är stressad. Räknar det som rent så fort jag har fått ur det ur håret.
Har det hunnit torka in innan sköljning då? Brukar du märka någon irritation i hårbotten?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Mitt hår verkar älska schampo! Kärleken är sa överväldigande att det inte släpper taget :crazy: Det spelar ingen roll hur länge jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 501
Senast: Inglorion
·
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 444
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp