Schapendoes

kamomillo

Trådstartare
Är det någon fler än jag som är lycklig ägare till en sådan?
Våran Impa är snart 7 månader, och ett litet charmtroll. Jag skulle gärna vilja veta hur andra schappisar är:bow:

* Jenny *
 
Sv: Schapendoes

Men...
Nu blev jag snopen! är det bara vi som upptäckt denna underbara hundras?:confused:

* Jenny *
 
Sv: Schapendoes

Vi hade en sådan! Han dog tyvärr alldeles för tidigt!
Han var helt underbar, men ack så krävande! Han kunde aldrig koppla av, var tvungen att vara mitt i överallt.
Han var dock en underbar kompis att träna med, gick med på allt och var duktig på allt, han sa aldrig nej till att lära sig något nytt och var väldigt lättmotiverad!

Han var oxå fruktansvärt osäker i sig själv och behövde alltid hjälp att lugna ner sig, han var väldigt rädd för andra hundar vilket resulterade i att han alltid var på helspänn på promenaderna.

Men han var min älskling :)
 
Sv: Schapendoes

Hej! Tyvärr har jag ingen Schapendoes, ingen hund alls faktiskt. Men jag har blivit jätte intresserad av rasen. Jag och min sambo har börjat titta efter en vuxen hund att ta över och då står Schapendoes högst upp på önskelistan!

Har du någon bild på din Schappis? Berätta gärna lite om henne. Alltid kul att höra hur olika raser fungerar i vardagen.

/Hanna
 
Sv: Schapendoes

Jag berättar gärna om min Impa!
Hon är en GLAD hund! Alltid på gott humör. Gillar när det händer nått, men kan lika gärna ligga halvdöd i timmar.
Hoppar hysteriskt högt och långt. Det är ju ett krux att få henne att inte hoppa på folk, och framför allt barn.

Är väldigt lätt lärd, man behöver inte träna, bara få henne att förstå. Då kan hon det.
Vi har knappt haft koppel på henne, det behövs inte.
Hon stannar på gården, smiter inte.
Jag har inte varit så frisk i sommar, och min man har jobbat alldeles för mycket, men ändå har hon inte blivit en odräglig hund, utan funkar i det också.

Jag har haft en Lapphund, en kanin tax, och så en bichon frise före Impa, och hon är den klart roligast hund jag haft!:love:

Men... Jag kan väldigt lite om rasen, så jag vet inte om hon är rastypisk, eller om vi haft tur:o

Jag fattar tyvärr inte hur man lägger in bilder, jag har dom bara i telefonen:o
Annars skulle jag gärna visa bilder på vårt troll.

Fråga på eller skicka PM ska jag försöka svara bättre.

* Jenny *

Min moster som inte gillar hundar är helt såld på henne, det är som om ni har en gammal klok hund i valp format brukar hon säga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi har en snart 14 år gammal schappis, så älskad, men hon kommer inte att leva för evigt😢 Jag skulle mer än gärna ha en till, efter...
Svar
11
· Visningar
2 285
Senast: kamomillo
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 605
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 059
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp