Schettissadel

S

Spirelli

Vad har ni för storlek och sort på sadlar till schettis. Ska köpa en ny. Hu rär syntetsadlarna? Ska vara till allround och hoppning.
 
Jag har beställt en maxam ponnysadel från hööks 15" extra vid den kommer nästa hoppas att den kommer att passa. Jag kan tala om hur det gick när den kommit. Jag har haft lite hemma och provat och kan säga att större än 15" är uteslutet då blir hela hästen täckt av sadel.
 
Jag har en 15" "vanlig" billig lädersadel till min shettis, med vid bom. Hade en x-vid ned den var för vid. Större än 15" ska man nog inte ha.
 
vi har en billig lädersadel från hööks...
vid i bommen och typ 14 i sätet...
funkar gör bra...

:banana:Charlie :banana:
 
Jag hade en Wintec 15" till min shettis när jag var yngre. Funkade bra. Thorowgood har också fina vida sadlar nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: AbCdE
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 319
Senast: kurakosz
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
397
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp