Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Schettissadel

S

Spirelli

Vad har ni för storlek och sort på sadlar till schettis. Ska köpa en ny. Hu rär syntetsadlarna? Ska vara till allround och hoppning.

Jag har beställt en maxam ponnysadel från hööks 15" extra vid den kommer nästa hoppas att den kommer att passa. Jag kan tala om hur det gick när den kommit. Jag har haft lite hemma och provat och kan säga att större än 15" är uteslutet då blir hela hästen täckt av sadel.

B

**BORTTAGEN**

Jag har en 15" "vanlig" billig lädersadel till min shettis, med vid bom. Hade en x-vid ned den var för vid. Större än 15" ska man nog inte ha.

S

squirlett

vi har en billig lädersadel från hööks...
vid i bommen och typ 14 i sätet...
funkar gör bra...

:banana:Charlie :banana:

Jag hade en Wintec 15" till min shettis när jag var yngre. Funkade bra. Thorowgood har också fina vida sadlar nu.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6474 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag är helt ny på engelska sadlar då jag tidigare använt western sadlar! Med min nu första unghäst så ska jag vänja vid sadel och har...
Svar
8
· Visningar
311
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
270
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
406
Utrustning Jag söker bilder på era hästar/ ponnys som använder horsewares täcken i modellen ponny. Vi är i ett mellanläge känner jag. Islandshästar...
Svar
16
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vädertråd
  • Strandmat
  • Vad gör vi CXXXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2016