H

Hrima

Hur gör ni?
Använder ni ett album till varje tema tex nyårsafton eller
sätter ni in olika bilder från olika tillfällen?

Har köpt mig ett kit idag, men vet inte riktigt hur jag ska göra :D
 
Sv: Scrapbook

Jag satt och funderade igår kväll hur man gör, så jag vill också veta. Försöker nämnligen hitta någon ny kreativ hobby:)

Vart köpte du ditt kit och hur mycket ingick i det?
 
Sv: Scrapbook

Köpte mitt på Clas Ohlssons, 150 kr
tyckte det innehöll mest papper, alltså såna färgade ark.
Fick en mönstersax eller vad det heter :D
lite olika klistermärken och nån lustig ram haha
Och så ingick det ett album :D
 
Sv: Scrapbook

låter som en bra grund:)
har kollat mycket på panduros saker men de har mest högtidsset (bröllop, dop och sånt) och det är ju inte så kul att börja med.
 
Sv: Scrapbook

Såg nu att det ingick pärlor och scabloner hur det nu stavas :D
ribbons vad det nu heter på svenska och 2 duttsvampar ;)

Så ja det är nog ett bra startkit, sen har man juh alltid klistermärken liggandes nånstans :D
 
Sv: Scrapbook

Tack för tispet :D

Kom på en dum grej bara, ska man använda båda sidorna i albumet??



:D
 
Sv: Scrapbook

Googla, det finns många forum som handlar om Scrapbooking.

Jag använder inte sidorna i albumet till att göra mina alster på, dom är där som avdelare inget annat.

Lycka till.
 
Sv: Scrapbook

Nu vet jag inte vilket slags album du har, det finns ju en hel del olika, jag använder mig av album som det är plastfickor i där man stoppar ner sina album sidor. Jag har ett dels i 30" och dels ett i 20", men jag skulle nog behöva ytterliggare album i 30", tanken är att ungarna ska få minst ett var om sig själva, och sen ska det finnas gemensama album om semester resor och dyl.

Det i 20" har jag till mitt eget album ett sk BOM (Boken om Mig) och det blir väldigt personligt och i dagsläget inget som jag så gärna visar vem som helst.

Det viktigaste man ska tänka på när det gäller scrapbooking är att alla saker ska vara syrafria så att korten inte förstörs.

Jag har inte köpt några direkta "kit" utan har köpt på mig saker vart eftersom, det finns en uppsjö av olika ställen som säljer scrapbooking saker och sen kan man hitta en hel del på andra små ställen, tex loppisar har ibland olika spetsar väldigt billigt osv.

Många av webbutikerna som säljer scrapbooking saker har oxå gallerier där man kan få tips och idéer. Det finns även en hel del tidningar, de flesta på engelska men det finns även en på svenska som jag tycker är rätt bra.
 
Sv: Scrapbook

Tack för ditt svar!!

Jag har ett album med plastfickor,jag kan alltså lyfta ur arket från plastfickan.

Undrar bara om man kan använda båda sidorna eller bara ett ark.


Har surfat runt litegrann men tycker inte att det ger mig svar på det jag vill :angel: har ävet reggat mig på ett forum.
 
Sv: Scrapbook

Arket som sitter i plast fick använder jag enbart som mellanlägg på album sidorna, jag har en hel del brads som går igenom pappret så det skulle inte gå att använda båda sidor. Riktig cardstock är stadig att ha som grund för sitt albumblad.
 
Sv: Scrapbook

Jag måste varna dig för att det är beroendeframkallande när väl börjat med det!!!

Men du använd sidorna i albumet som mellanvägg inte till att göra din alster på.
 
Sv: Scrapbook

Snacka om att bli beroende snabbt :eek:
men det är så roligt att pula med alla grejer :D
 
Sv: Scrapbook

Min kompis har ett helt skrivbord med bara scrapbookingssaker, jag blir alltid lika avis på henne när jag är hos henne. Hon delar inte upp albumen i olika kategorier utan köper i princip nytt varje gång något av albumen är fulla. Hon använder båda sidorna i albumsbladen, dvs två ark i en ficka.
 
Sv: Scrapbook

Ingen som pysslar med scraping? :bump:

Jag vill men har inte kommit mig för :p
På Tradera finns det många auktioner med olika kit.. bara för det ska jag gå dit och kolla läget :D

Jag har dock ingen kamera, det är därför jag inte har kommit igång, jag har "bara" gamla kort att scrappa med isf.
Men jag tänkte redan förra sommaren att jag skulle ha scrappat om våran bilsemester och att jag borde göra det till nästa år.. alltså i år :o
Måste skaffa en kamera..
 
Sv: Scrapbook

Igår fick jag hem en ny bok om scrapbooking som hade jättefina album som man kan göra själv och lite annat pyssel.

Jag måste bara orka plocka fram allt och sätta mig ner och göra klart det albumet jag håller med just nu, det hade underlättat om man haft tid till det också kom jag på.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 972
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
545
Senast: swemale
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 483
Senast: Avalbane
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp