Scrapbooking

Nera

Trådstartare
Jag är så sugen på att börja pyssla lite och var på Panduro häromdagen för att inhandla lite material. Men när jag stod där blev jag bara förvirrad, det finns ju hur mycket som helst! Helst vill man ju ha allt men ja, då skriker plånboken :o
Har sett att det finns en del som pysslar med det här och tänkte höra om någon har tips på vad man "måste" ha?
Fanns ju massor med doningar och specialverktyg och grejer så hjälp mej nu!
 
Sv: Scrapbooking

Hm det man behöver är kort och lite fantasi! :angel: Sjämt å sido, en bra sax, någon bra penna, en skärmaskin och lite papper som man gillar kommer man ganska så långt på. Och så lim förstås!
Men sen måste man nästan känna in vad man gillar att använda, och sen ha tålamod och fylla på sina lager efter hand. Om du har möjlighet så gå en kurs där man kan få prova på lite olika saker så du känner vad du tycker är fint och vad du vill hålla på med.
En del saker har du kanske redan hemma, lite band, lite knappar, annat smått och gott som skulle kunna funka på en LO. (Layout, dvs det färdiga arket)
Fundera på i vilken storlek du vill börja, jag började i 30" och har även ett album i 20", men det finns lite fler varianter.
Man får börja köpa på sig lite grann, ha koll på reor, många webbutiker har en rea/utförsäljnings flik där man kan göra fynd, mässor kan vara toppen att göra rejäla fynd på.

Var beredd på att plånboken kommer att skrika högt flera gånger för det är så otroligt roligt och man "bara måste ha" en väldig massa saker...:angel:
 
Sv: Scrapbooking

Jag började med att gå en kurs :) Sedan handlade jag fina papper, lite knappar och annat bling och surfade omkring och tittade vad andra gjort. De första gångerna kan du ju bara hitta nåt fint nån gjort, och kopiera den mer eller mindre rakt av fast med dina bilder, och kanske andra papper. Gör man så några gånger hittar man snabbt sin stil, och även fast man utgår från någon annan så går det inte att se när sidan är klar :). Bra sätt att börja tycker jag!

Senare kommer ju problem med bokstäver etc, jag handlade lite på Tradera innan jag satsade på en cuttlebug (och köpte alfabeten på tradera).

Nu vill jag ha en Gazelle... bara 5000 spänn, undra om jag kan övertala sambon :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 921
Senast: Stereo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: Mauen
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp