Bukefalos 28 år!

Scribus, något att ha?

E

emmath

Jag använder Adobe InDesign lite i jobbet och skulle vilja ha något liknande hemma men har ingen lust att lägga ut flera tusen. Har hittar ett gratis program för DTP som heter Scribus. Är det någon som testat det? Är det något att ha? Krångligt att installera och använda?
 
Sv: Scribus, något att ha?

Jag har inte testat det, så kan inte säga nåt om hur bra det är eller hur krångligt det är. Kan dock inte tänka mig att det är mer invecklat att använda än indesign/quark, men det är ju alltid knöligt att 'lära om'. Men enligt det jag hört/läst så är det det enda någorlunda alternativet till indesign/quark express, men inte ett fullgott alternativ på något sätt. Men för hemmabruk kanske det räcker fint?

Prova och återkom med recension! :idea:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
580
Senast: swemale
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
579
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: MML
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp