SD minskar igen Del V

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?
 
De folkvalda tyckte det var för jobbigt att skriva moTioNer och rÄkneexeMpeL och allt sånt där riksdagsarbete och återgick till gamla hederliga flygblad och klistermärken på lyktstolparna igen. Greklandssemester ingick i den klubben numera och kändes betydligt mer lockande.

Väljarna fick hitta nåt annat parti som kunde jobba i Riksdagen och ta hand om vårt land. Sen levde vi lyckliga i alla våra dagar.
 
Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?
Förmodligen för att det jag ofta beskrivit, håller på att hända.
På sextio o sjuttiotalet var vänsterrörelsen stark. Både på gatan och i media. Det resulterade i att att riksdagspartierna drev år vänster i sina ställningstaganden.
Det resulterade i att vänstern tappade väljare och det borgerliga blocket kom till makten.

Idag kan väl knappast någon förneka att det protektionistiska, nationalistiska SD är starka. Detta driver riksdagens övriga partier ( med undantag för V) att anamma en politik allt mer lik SD;s

Vilket naturligtvis kommer att ta tillbaka röster från SD.
Om inte SD lyckas utnyttja den nyligen uppkomna katastrofala flyktingsituationen.

Samtidigt öppnar denna för att de "rumsrena" partierna känner att de måste ta till exceptionella beslut för att rädda situationen.
 
Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?

Ja partiet har ju helt misslyckats. De gick till val på att minska antalet flyktingar och nu kommer det fler än någonsin.

Kanske med lite tur har en och annan också insett när man blir avstängd från köttgrytorna så äter man minst lika gott i köket. Allt tal om nolltollerans är bara yta.
 
Ja partiet har ju helt misslyckats. De gick till val på att minska antalet flyktingar och nu kommer det fler än någonsin.

Kanske med lite tur har en och annan också insett när man blir avstängd från köttgrytorna så äter man minst lika gott i köket. Allt tal om nolltollerans är bara yta.
Så i följd av din logik så har den röd/gröna sidan lyckats, eftersom som de till skillnad mot SD vill ha fler flyktingar ;)
 
Går det att införa ett förbud på ;) -smileyn i denna tråd? Jag anser den hånande när en försöker föra en saklig diskussion.

En stilla och vänlig undran. :)
Mvh Svenska folket.
 
Går det att införa ett förbud på ;) -smileyn i denna tråd? Jag anser den hånande när en försöker föra en saklig diskussion.

En stilla och vänlig undran. :)
Mvh Svenska folket.
Så det är viktigare "hur" man säger ngt istället för "vad" man säger?
För övrigt i frågan om inflödet av människor så finns det väl statistik för vad det "svenska folket" anser.
 
Så det är viktigare "hur" man säger ngt istället för "vad" man säger?
För övrigt i frågan om inflödet av människor så finns det väl statistik för vad det "svenska folket" anser.

Jag anser faktiskt att det ofta har med "hur" man säger något, om en vill uppfattas någorlunda seriös och hålla sig borta från diverse härskartekniker och liknande. Om tanken är diskussion, bör den också föras på en viss seriös nivå.

För övrigt har jag inte yppat något om "inflödet av människor", men den meningen kanske var tänkt till någon annan.
 
Jag anser faktiskt att det ofta har med "hur" man säger något, om en vill uppfattas någorlunda seriös och hålla sig borta från diverse härskartekniker och liknande. Om tanken är diskussion, bör den också föras på en viss seriös nivå.

För övrigt har jag inte yppat något om "inflödet av människor", men den meningen kanske var tänkt till någon annan.
Jo så är det, att en skolad manlig professor har betydligt större tyngd i en diskussion än en tjej som sitter med en unge i knät och bara grundskola i bagaget. Trots att det hon har att säga kanske i själva verket har betydligt större djup o bredd än vad professorns akademiska svada lyckas dölja...
 
De folkvalda tyckte det var för jobbigt att skriva moTioNer och rÄkneexeMpeL och allt sånt där riksdagsarbete och återgick till gamla hederliga flygblad och klistermärken på lyktstolparna igen. Greklandssemester ingick i den klubben numera och kändes betydligt mer lockande.

Väljarna fick hitta nåt annat parti som kunde jobba i Riksdagen och ta hand om vårt land. Sen levde vi lyckliga i alla våra dagar.

I vissa kommuner tycks de vara flitiga motionsskrivare.. dock så är de nog inte så viktiga, eftersom de alla gånger inte ens bryr sig om att rösta på dem själv.

https://infrabloggen.wordpress.com/2015/10/08/nar-sd-gjorde-kommunfullmaktige-till-en-lekplats/
 
Så det är viktigare "hur" man säger ngt istället för "vad" man säger?
För övrigt i frågan om inflödet av människor så finns det väl statistik för vad det "svenska folket" anser.
Det jag tyckte var mest intressant med den undersökningen som du troligen hänvisar till är att det var hela två procent av Sverigedemokraterna som ville att vi skulle ta emot fler flyktingar än vi gör idag.
 
Det jag tyckte var mest intressant med den undersökningen som du troligen hänvisar till är att det var hela två procent av Sverigedemokraterna som ville att vi skulle ta emot fler flyktingar än vi gör idag.
Hahaha! Vilket misslyckande. Har de missat huvudfrågan totalt? :p

Nåja, ursprungsfrågan är intressant. Jag vill tro att folk har lyckats skaffa sig lite medmänsklighet iom flyktingkatastrofen. I min värld är det ju ganska talande att så extrema mängder människor flyr. Om jag minns rätt trillar det in ungefär 500 om dagen här just nu och den situationen de har hemma är ju inget vidare för att uttrycka sig väldigt milt. Men, att folk tänker så är väl kanske lite där mycket begärt, jag vet inte?

Skulle vara intressant att få höra vad flyktingar tänker om att annonsera om att det är så dåligt här. Jag menar, vad har de för val? Någonstans behöver de ta vägen och de får väl stanna där det finns plats så att säga? Hade jag varit på flykt för att rädda mitt och familjens liv, inte hade väl jag brytt mig om att det är lite obekvämt att bo i landet x eller y? Jag tror ju knappast att de flyr för att det är roligt och min teori är att om det blir lugnt i deras hemländer kommer nog en hel del att återvända, faktiskt.
 
Nu har Tyskland tagit beslutet att implementera (åter) Dublin-överenskommelsen.
Vilket betyder att Tjeckien o Österrike får ta emot flyktingar, nu både från norr och söder.
Är nog bara en tidsfråga innan dessa länder börjar följa avtalet de med.
Detta kommer förmodligen att lätta trycket på den Svenska flyktingmottagningen då flertalet flyktingar kommer genom Tyskland.
På kort sikt kommer nog de som idag finns i Tyskland försöka ta sig norrut, detta tills även Sverige väljer att följa ingångna avtal.

På grund av ländernas gemensamma velande i frågan så kommer nu land efter land att själva skydda sina egna intressen vilket då kommer att drabba Grekland, Italien o Spanien hårt.
För att inte tala om de flyende människorna.

PS Gunnar, nog har du och dina moderatorer åsikter. Det är väl bara att, istället för att läsa vad ni skriver, se vad ni gör.
 
@Amha Du får nog uppdatera dig lite,bara idag på em hade det kommit över 2000.
Det var någon vecka sedan jag läste 500 och i samband med det siffran 62 eller 63 miljoner på flykt. Jag läser inte särskilt mycket nyheter pga katastroftankar dock men 500 eller 2000 är båda ganska stora siffror vad gäller det här. Jag står fast vid att vi måste hjälpas åt och att de måste få ta vägen någonstans. I en sån här kris kan man inte låta dem möta stängda dörrar.
 
Det var någon vecka sedan jag läste 500 och i samband med det siffran 62 eller 63 miljoner på flykt. Jag läser inte särskilt mycket nyheter pga katastroftankar dock men 500 eller 2000 är båda ganska stora siffror vad gäller det här. Jag står fast vid att vi måste hjälpas åt och att de måste få ta vägen någonstans. I en sån här kris kan man inte låta dem möta stängda dörrar.
"Jag står fast vid att vi måste hjälpas åt och att de måste få ta vägen någonstans. I en sån här kris kan man inte låta dem möta stängda dörrar."
Den inställningen kan fungera om våra grannländer inte vidtar protektionistiska åtgärder.
Alltså ställer jag mig frågan, gör de det?
Och om de gör det hur måste vi då agera för att inte vårt system ska krascha under trycket.
 
"Jag står fast vid att vi måste hjälpas åt och att de måste få ta vägen någonstans. I en sån här kris kan man inte låta dem möta stängda dörrar."
Den inställningen kan fungera om våra grannländer inte vidtar protektionistiska åtgärder.
Alltså ställer jag mig frågan, gör de det?
Och om de gör det hur måste vi då agera för att inte vårt system ska krascha under trycket.
Våra grannländer tar, enligt det senaste jag läst, inte tillräckligt stort ansvar, nej. Därför måste man gå in och trycka lite på dem att de ska ta sitt ansvar med och jag kan inte se varför det skulle vara omöjligt att använda någon variant av tvång, till en viss gräns. Visst har jag reagerat på det där med bostadsbristen, var man ska göra av dem och att det är en ekonomisk fråga för samhället. Jag har inget bra svar men känner ändå att de måste få ta vägen någonstans och vi får väl i vår tur försöka lösa situationen med hjälp av våra grannar i bästa möjliga mån. Jag har mycket svårt att tro att de kommer stoppa skallen i sanden för evigt med tanke på omfattningen och det är inte humant att inte hjälpa dem med skydd.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp