Twister2007

Trådstartare
Min ena c-ponny av oklar anledning äter eller dricker något. Igår byta vi stall, då åt hon, drack inte super mycket men eftersom hon inte hade ätit så mycket hittills var hon inte törstig. iallafall, hon har bajsat osv, men idag när vi tog in de började hon äta av kraften, men lät höet vara, jag gjorde lite mash som hon fullkomligt älskar, hon inte inte så mycket av de, gav mer hö, åt inte, godis åt hon lite av men när jag försökte ge henne innan jag skulle gå hem åt hon inte. Blir väldigt orolig då hon la sig ner, inte på sidan utan vanligt och såg väldigt trött ut, de har fått en stor skogshage som de tyckte var kul och sprang hela dagen men de är ändå inte likt henne. Vad tror ni? Tror ni de har med flytten att göra? Vi har nämligen fått reda på när vi köpte henne förra året i september att hon kunde vara lite kingig Med att äta när hon kom till nya ställen, men ändå:(
 
Min ena c-ponny av oklar anledning äter eller dricker något. Igår byta vi stall, då åt hon, drack inte super mycket men eftersom hon inte hade ätit så mycket hittills var hon inte törstig. iallafall, hon har bajsat osv, men idag när vi tog in de började hon äta av kraften, men lät höet vara, jag gjorde lite mash som hon fullkomligt älskar, hon inte inte så mycket av de, gav mer hö, åt inte, godis åt hon lite av men när jag försökte ge henne innan jag skulle gå hem åt hon inte. Blir väldigt orolig då hon la sig ner, inte på sidan utan vanligt och såg väldigt trött ut, de har fått en stor skogshage som de tyckte var kul och sprang hela dagen men de är ändå inte likt henne. Vad tror ni? Tror ni de har med flytten att göra? Vi har nämligen fått reda på när vi köpte henne förra året i september att hon kunde vara lite kingig Med att äta när hon kom till nya ställen, men ändå:(
Kolik
 
Instämmer med övriga om möjlig kolik. En häst som ligger ner och inte äter. Hade ringt efter veterinär och absolut inte lämnat. Promenerat hästen tills veterinären kommer.

sen är det alltid svårt att få en bild över internet och det kan vara en trött ponny som äter dåligt på nytt ställe. Men av din beskrivning är det inte varit min första tanke…
 
Jag hade nog lagt tankarna åt kolik.
Instämmer med övriga om möjlig kolik. En häst som ligger ner och inte äter. Hade ringt efter veterinär och absolut inte lämnat. Promenerat hästen tills veterinären kommer.

sen är det alltid svårt att få en bild över internet och det kan vara en trött ponny som äter dåligt på nytt ställe. Men av din beskrivning är det inte varit min första tanke…
Tänkte svara alla, att jag gick ut nyss igen till stallet, o tog ut henne för att longera på ridbanan nedanför huset, precis vid uppfarten bajsade hon två högar, hon var pigg och alert som hon brukar, hon är väldigt energisk och bockade, bajsade en gång till på ridbanan, magen är igång och låter, ingen feber och hon började äta sin mash osv när vi kom in:)
 
Hur mycket mat finns det i skogshagen? Hon kanske har ätit sig mätt där ute? Att hon la sig ner kan ju vara att det var skönt att komma in?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 097
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp