Bukefalos 28 år!

Se inspelade filmer på dator

MinIan

Trådstartare
Ja, rubriken gör ju en inte mycke smartare.
det är såhär att jag har filmat en massa med min videokamera. och pappas videokamera, det är filmer ifrån 98.
alla dessa filmer är överspelade till en DVD spelare, så har vi bränt dom på DVD RW skivor.
nu tänkte jag försöka skicka över alla filmsnuttar till datorn. men dom blir bara såhär
24760937.jpg


och den går bara å öppna med AVS. ett program för DVD.

har testat öppna den med WMP och realplayer och quicktime och försökt öppna den i movie maker, ja allt. vad ska jag göra för att kunna se och använda den utan att jag måste öppna den med AVS?

jag testade å rippa den med avs egna program, men då printar avs in en fet text mitt i filmen där det står att det är en oregistrerad version :confused:
programmet har pappa troligen fått med då han köpte en dator för länge sedan.

ska göra ett test nu, jag laddar hem ett gratis konverterings program från avs (skulle inte förvåna mig om den printar in en text som det står att det är en gratis version bla bla). det förstör ju hela filmen!

jag vet inte vad jag ska göra. för det går ju inte å göra n¨ått me den sålänge den ser ut som den gör, den ikonen alltså. någon? :confused:
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

*suck*
testade med programmet som jag laddade ner nu, men det kommer bli ett liknande märke mitt i filmen. finns det nått bättre program som inte förstör filmen?
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

Vad är det för filformat vi talar om? Högerklicka och välj egenskaper och se om du luskar fram nåt.
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

bilder säger ju mer än tusen ord så
24770810.jpg


det är ju denna avs och det verkar inte som att det går å byta så ett annat program öppnar den =/
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

vad är det fr nått?

jag är väldigt noga med vad jag laddar hem till datorn, är rädd för att få virus som inte går att ta bort.
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

Det är ett program för att konvertera DVD-filmer till AVI, och mitt antivirus säger att den inte innehåller något virus, samt att jag hittade länken på en sida jag ofta hämtar program från när det gäller videokonvertering av olika slag.
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

Fast... när jag kollar på det så vet jag inte riktigt om det gör det du vill.
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

dgmpgdec är inget virus utan precis vad du behöver. Använd det för att plocka ut video- och audioströmmarna från vob-filerna. De kan du sedan sätta ihop med valfritt program, till exempel mplex. (Orkar inte leta upp länk, men finns som en komponent i DVDAuthorGUI annars.)
 
Sv: Se inspelade filmer på dator

vilken av dom ska man välja på den hemsidan?

massa olika versioner, namn och jag blir bara snurrig av att titta på allt det där =/
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp