Bukefalos 28 år!

Se kvitto eller serienummer?

Rie

Trådstartare
Jag kikar efter en sadel av viss typ och storlek.
För ett tag sedan hittade jag en på annons. Enligt uppgift skulle säljaren ha köpt den ny.
Jag frågade efter att se kopia på kvittot, alternativt få serienumret. Detta för att jag skulle kunna kolla om sadeln ev kunde vara stulen.
Vill ju inte köpa stöldgods.

Först visste hon inte om de hade kvar kvittot, men sedan fick jag uppgift om att hon hade hittat det.
Så jag frågade igen om att få se det. Jo, det skulle jag kunna få.
Sedan hände ingenting mer.
Jag frågade ett par gånger till. Inget svar. Då skrev jag att jag skulle sluta besvära henne.
Sadelannonsen fanns kvar ganska så länge, såg den senast för någon dag sedan(kan ev vara borrtagen nu pga lång tid).

Varför gör man så?
...den kanske var stulen......eller en ungdom (av språket i mailen att döma) som ville ha lite skoj och annonsera sådant som inte finns....
 
Sv: Se kvitto eller serienummer?

Det finns massor av kassa säljare, som vill sälja men dem orkar inte eller glömmer.
Själv är jag pinsamt "bra" på att glömma :o

Hur kollar du upp om sadeln ev skulle vara stulen via serienummer?
Jag har köpt de flesta av mina sadlar nya och av dyrare modeller och märken men jag har nog inte alla kvitton kvar/i ordning :o

Vad för sadel är du ute efter?
 
Senast ändrad:
Sv: Se kvitto eller serienummer?

Jag har kvar kvittot på min sadel som jag köpte för över tio år sen, men det står inte serienummer på kvittot.
 
Sv: Se kvitto eller serienummer?

Om man har serienumet kan man kontakta tillverkaren och få information om sadeln. Man bör då kunna få reda på vilken ÅF som sadeln sålts till/genom, om inte annat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 862
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 509
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 427
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp