Se till att hästjobbet verkligen blir ett drömjobb

Med anledning av medias rapportering om allvarliga brister i arbetsmiljön för hästskötare vill vi åter uppmärksamma såväl arbetstagare som arbetsgivare på vad som gäller. Alla hästskötare ska ha skälig lön, goda arbetsvillkor och en bra arbetsmiljö.
 
Men är det inte lite väl romantiskt att tro att hästskötare är ett glidarjobb? Självklart ska man inte acceptera sexuella trakasserier eller innehållen lön men att det är slitsamt, tufft och skitigt bör man nog vara beredd på.
Tänker samma! Det finns betydligt värre jobb, tex mc donals, vårdbiträde osv som i princip bara anställer ungdomar.
Hästjobb under normala förhållanden är som ett helt vanligt fysiskt jobb, men inget för en curlad tonåring Eftersom det även kräver visst ansvarstagande
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med anledning av medias rapportering om allvarliga brister i arbetsmiljön för hästskötare vill vi ta chansen att uppmärksamma såväl...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 485
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 896
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 505
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp