Re: amatör-recension
Jag har sett filmen och den är inte SÅ himlans bra allvarligt talat. (I min mening.) Vill inte förstöra något för nån, så jag kommer inte gå in på detaljer, men som helhet är filmen (som alla hjältehistorier) väldigt förutsägbar och ganska "platt". Alltså, det händer saker i inledningen och sen känns det som att det inte händer så mycket mer. Spänningen försvinner ganska omgående, även om början är både bra spelad och välregisserad. Filmen har en hel drös med scener som är onödiga, de för inte handlingen framåt alls utan tar bara plats och tid. Kan vara därför den känns lite långdragen och tjatig mot slutet.
Men det var kul att samtala med jockeys i USA som känner några av de som rider i filmen, fick en hel del bakgrundsinfo den vägen.
Jag hade inte läst boken innan, förresten, om någon undrar. Så den kanske är som Sagan om Ringen-filmerna? Har man läst böckerna och älskar dem så är filmerna också jättebäst? (Med vissa undantag, JA! *Ler*)
Men what the heck, det är ju hästar och racing i filmen, så för den sakens skull - se den! Men JAG kommer inte köpa DVD'n........