Secret Santa - 2020

De har sjukt långa köer även på mail, de har jobbat en hel del på helger inför jul också.. Och datasystem strul ett tag ovanpå det.. Vet inte hur kön ser ut precis nu iofs.
Frågat min kontakt med lite insyn vad som ev kan göras, men det är ju inte så säkert hon orkar svara på jobbfrågor på fritiden, och definitivt inte göra något mer än ev ge råd då hon inte jobbar..
 
Frågat min kontakt med lite insyn vad som ev kan göras, men det är ju inte så säkert hon orkar svara på jobbfrågor på fritiden, och definitivt inte göra något mer än ev ge råd då hon inte jobbar..
Tack vad snällt! :heart Det är fullt begripligt om hon inte känner för det, självklart!
 
Tack vad snällt! :heart Det är fullt begripligt om hon inte känner för det, självklart!
Känner jag henne rätt ger hon iaf ett allmänt svar som talar om lite om dt är värt att försöka med kundtjänst igen. Hur länge är det kvar av liggetiden? Jag återkommer om jag får svar.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nej DET förstår jag inte heller, ombudet fattade inte heller det men den måste ha med att det är ett importpaket att göra. Tack för att du tar dig tid och försöker ❤️när jag varit slarvig och tappat bort mitt körkort (i mitt eget hem :banghead:)

Det har säkert med det att göra. Här är det inte så noga, de knackar på dörren, lämnar paketet på farstubron och vinkar och går. Även importpaketen. 😅
Så jäkla typiskt det där med körkortet. Timingen!
 
Tack vad snällt! :heart Det är fullt begripligt om hon inte känner för det, självklart!
@Malibu_Stacy också.
Beror lite på tjänsten. Men på de flesta utomlands brev kan vi ändra liggetid på och det är endast kundtjänst som kan göra det. Angående leg så låter det som det gått som ett REK när det ankom Sverige. Det är vanligt att det från Royal mail ligger beställt som det... Lite svårt att ändra då tror jag. Kanske att avsändaren kan men mot en kostnad tyvärr.

Jag tror det om ändring står för namnbyte, har frågat specifikt om liggtiden inte heller går att ändra på Rek.
Tyvärr finns det ju regler även de är bundna till 😐.
Jag hade nog tagit ett varv till med kundtjänst och frågat om de verkligen inte kan utöka liggetiden..
 
@Malibu_Stacy också.
Beror lite på tjänsten. Men på de flesta utomlands brev kan vi ändra liggetid på och det är endast kundtjänst som kan göra det. Angående leg så låter det som det gått som ett REK när det ankom Sverige. Det är vanligt att det från Royal mail ligger beställt som det... Lite svårt att ändra då tror jag. Kanske att avsändaren kan men mot en kostnad tyvärr.

Jag tror det om ändring står för namnbyte, har frågat specifikt om liggtiden inte heller går att ändra på Rek.
Tyvärr finns det ju regler även de är bundna till 😐.
Jag hade nog tagit ett varv till med kundtjänst och frågat om de verkligen inte kan utöka liggetiden..
Men kolla med "beställaren" dvs Royal mail är ju också en mkt bra idé 😊.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@Malibu_Stacy också.
Beror lite på tjänsten. Men på de flesta utomlands brev kan vi ändra liggetid på och det är endast kundtjänst som kan göra det. Angående leg så låter det som det gått som ett REK när det ankom Sverige. Det är vanligt att det från Royal mail ligger beställt som det... Lite svårt att ändra då tror jag. Kanske att avsändaren kan men mot en kostnad tyvärr.

Jag tror det om ändring står för namnbyte, har frågat specifikt om liggtiden inte heller går att ändra på Rek.
Tyvärr finns det ju regler även de är bundna till 😐.
Jag hade nog tagit ett varv till med kundtjänst och frågat om de verkligen inte kan utöka liggetiden..

Förhoppningsvis hinner de ikapp lite i kön nu när julen är passerad och helgerna snart är över, då får vi säkert hjälp från något håll. :)
Du får tacka vännen så mycket!
 
@Malibu_Stacy också.
Beror lite på tjänsten. Men på de flesta utomlands brev kan vi ändra liggetid på och det är endast kundtjänst som kan göra det. Angående leg så låter det som det gått som ett REK när det ankom Sverige. Det är vanligt att det från Royal mail ligger beställt som det... Lite svårt att ändra då tror jag. Kanske att avsändaren kan men mot en kostnad tyvärr.

Jag tror det om ändring står för namnbyte, har frågat specifikt om liggtiden inte heller går att ändra på Rek.
Tyvärr finns det ju regler även de är bundna till 😐.
Jag hade nog tagit ett varv till med kundtjänst och frågat om de verkligen inte kan utöka liggetiden..
Tack för att du kollar upp! Jag ska försöka få tag på kundtjänst, satt nu i 1,5 timme men behövde sen lägga på, då var det fortfarande 90 st före. Ska prova en annan dag precis vid öppning av telefonslussen. Om de inte hinner svara på något av mitt eller @Sel mail innan det!
 
@Malibu_Stacy om du beställer ett nytt körkort, är det säkert att du kan hämta ut det med bank ID? Det är mycket möjligt att det går, men jag tänker bara så att du inte står med körkortet liggandes hos postombudet och inte kan hämta ut det heller :nailbiting:

Håller alla tummar, tår och tassar för att det löser sig och att paketet inte skickas tillbaka innan du kan hämta ut det :)
 
@Malibu_Stacy om du beställer ett nytt körkort, är det säkert att du kan hämta ut det med bank ID? Det är mycket möjligt att det går, men jag tänker bara så att du inte står med körkortet liggandes hos postombudet och inte kan hämta ut det heller :nailbiting:

Håller alla tummar, tår och tassar för att det löser sig och att paketet inte skickas tillbaka innan du kan hämta ut det :)
Nej jag behöver en giltig legitimation för att hämta ut det 😄 men har bokat tid för nytt pass, och inte ens fått hem ansökan för nytt körkort ännu, så det bör gå bra. Passet får jag fort i alla fall och där kan sambon intyga min identitet för ansökan 😅
 
Tomte --> Offer
1, WS6 >> Caoimhe
2. Monifa>>Sonic76
3. Ninnurur >> sweep
4. Sel >> Malibu_Stacy
5. Mirre >> Malin_L
6. Snurrfian >> Ceta
7. Ceta >> Bapelsin
8. Bapelsin >> Cambodia
9. cambodia >> flyingchange
10. Lil-sis >> Wingates
11. Piglet82>>Fille
12. Reville>>Cattis_e
13. Sonic76>>Piglet82
14. dobbis >> Silver Girl
15. Nixehen >> Marty
16. gul_zebra >> Ramona
17. Fraggel Tess >> Jeps
18. Lumos_Nox>> lytesout95
19. quarterranchen >> gul_zebra
20. Caoimhe >> Lumos_Nox
21. Mumma >> Nixehen
22. TeamLundVer >> Mumma
23. Blacksmithfarm >> Takire
24. Ramona >> Sel
25. Jeps >> astronaut
26. Flyingechange >> Fraggel_tess
27. Takire >> Snurrfian
28. Wingates >> Masse
29. lytesout95 >> Keb71
30. Malibu_Stacy >> YorkWann
31. Malin_L >> Tranan
32. Kivina >> lil-sis
33. Halcyon >> dobbis
34. _Elly_ >> Monifa
35. Sweep>> Reville
36. Cattis_e>>TeamLundVer
37. Tranan>> _Elly_
38. Pannkaka>> Blacksmithfarm
39. Svarta Sara >> quarterranchen
40, Leoni >> WS6
41. Fille>>Leoni
42. YorkWann >>Halcyon
43. Masse >> Masqueradee
Lista kompletterad av Big Santa:
44. Kenya >> Ninnurur
45. Silver Girl >> Kenya
46. Bobberiboo >> Kivina
47. Barbabelle >> Mirre
48. Keb71 >> Bobberiboo
49. astronaut >> Svarta Sara
50. Masqueradee >> Pannkaka
51. Marty >> Barbabelle
 
Ja det har jag! Ska försöka med det och ta med sambon så hoppas jag. Annars kanske de åtminstone kan se till att paketet inte skickas tillbaka, min intention är ju att hämta ut det så snart som möjligt!
Har i alla fall beställt nya körkortshandlingar, hoppas de kommer snabbt med posten. Sen måste jag ta mig iväg till en sådan där fotoautomat också. Så bökigt allt 😅
Foto kan du ta på trafikverket och lämna in om körkort där.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 604
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 950
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp