Sedering...

M

Mrs_Malfoy

vet ni hur riskfyllt det är? Min hund har blivit det flera gånger och ska antagligen bli det imorgon igen. Jag känner riktig olust att låta honom gå igenom det igen. Kan det inte vara farligt? Någon som vet?

Ps... sedering= enormt lugnande medel....för er som inte vet...
 
det är väl risker med allt sånt, men så länge hunden är frisk borde det inte vara några problem. har inte hört att det skulle vara farligare efter några gånger. vet kan säkert bedöma riskerna.
 
När jag var inne med min för nån månad sen så innan han fick "uppvaket" så hade han knallrött, nästan på gränsen till lila slemhinnor.....Jag frågade vet om det var normalt, men det tyckte hon inte och sa att det var ovanligt, att dom brukar bli bleka istället :confused:....då vart jag lite nervös....men det gick bra...*puuhh*
 
Dom vanliga sederingspreparaten har en tendens att dra ner andningsfrekvensen under ett tag , det brukar stabilisera sig efter en stund men i sällsynta fall kan man få andningsstillestånd o få ge konstgjord andning ett tag. Lila slemmhinner är ett tecken på dålig syresättning.
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
658
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 670
Senast: Takire
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Har en liten bichonblandning på 8 1/2 år som jag nu ikväll hittade en lös tand på när jag borstade hennes tänder. Sist jag var hos...
Svar
12
· Visningar
1 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp