Q

Qudexco

hej hej..nu ger jag snart upp jag har försökt med nästan alla foder och det funkar inte! har en häst som är välldddiiigt seg :crazy: imellan åt. ibland kan han vara jätte pigg och ibland inte alls. hästen ifråga är ett belgiskt halvblod och väger ca 700 kg 173 i mankhöjd. och äter 12 kg hösilage 3 kg krafft 1kg havre och 0,25 betfor/dag. han kan ju inte gärna äta mer krafft foder. jag har pratat med både vet och foder rådgivare men inget hjälper! ingen som har nått tips på superfoder eller dyl!/ida
 
Ännu ett bevis på att analys av grovfodret e så himla viktigt.
Jag råder dig skarpt till att göra en grovfoderanalys och sen kan du skriva här vad du fick för värden så ska vi hjälpa dig att göra en bra foderstat till din häst och han kommer garanterat att bli fin.(såvida han inte e sjuk, har mask eller om det e något med tänderna)
 
han är nyligen kollad (årlig koll) och har inget fel! grovfoder analysen är redan gjord får ju ny för varje skörd. har det i pärmen i stallet så idag kan du inte få den :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag tänkte rådfråga härinne då jag har stött på lite problem med mitt halvblods sto. Hon är väldigt tittig av sig, och har svårt vid...
2
Svar
25
· Visningar
3 826
Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 889
Senast: Jojo
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
1 982
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Vet fasiken inte vad jag ska göra nu. Vårt hösilage som köpt hade värdena 6,8MJ och 34 smbrp. Ganska dåligt alltså.. Har räknat på...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp