Bukefalos 28 år!

Seejagdrennen

Sv: Seejagdrennen

Jamen, hur kul är det att torska på linjen ?
Grattis till andraplatsen, alla fall.
Jockeyn red säkert inte ut i vattnet som det inte vore där... lite olikt d'herrar i filmbiten.
Seejagdrennen är kul om man är till hindersport.
Första gången jag så ett, var i Hamburg. Självfallet var det ett par entusiaster som red för fort ut i plurret. Jag fick et kort på én av dem, när han pallrade sig i land med alla tecken på uppgivenhet och vattnet drypande om sig. Det var surt på alla sätt.
"Över berget" (hur gör man ett tyskt Y ?) är också kul att titta på.
Ibland gäller det skynda långsamt.

... och nu vet ni, att ni har en bra simmare.
 
Sv: Seejagdrennen

tack för gratulationerna - lite surt förlora på mållinjen - hästen bromsade på sista hindret - nåt vi borde vetat och sagt till jockeyn som kunde uppmuntrat hästen några galoppsprång före - nu vet vi det i alla fall... "uber den bergen" går dom i dom stora steeplechaserna i Baden Baden också en kul utmaning
 
Sv: Seejagdrennen

Grattis till framgången! Vet att du ju brinner för hindersporten, och då behövs det ju framgångar ibland för att hålla intresset på topp!!!
 

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 820
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 931
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Freazer
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
850
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp