Segt analsäcksekret

Lyan

Trådstartare
Nya vovven har extremt segt analsäcksekret. Det är mer som talg och när man klämmer ut det så blir det som korvar istället för blött på pappret så hon har ju helt omöjligt att få ut det själv. Kan det vara för att de blivit så fyllda att allting klumpat ihop sig? Jag tror aldrig hon har fått säckarna tömda så hon såg lite ut som en babian när hon kom. Att tömma är inget problem i sig, men jag känner att det hade ju varit trevligare för henne med normal vätska i analsäckarna
 
Nya vovven har extremt segt analsäcksekret. Det är mer som talg och när man klämmer ut det så blir det som korvar istället för blött på pappret så hon har ju helt omöjligt att få ut det själv. Kan det vara för att de blivit så fyllda att allting klumpat ihop sig? Jag tror aldrig hon har fått säckarna tömda så hon såg lite ut som en babian när hon kom. Att tömma är inget problem i sig, men jag känner att det hade ju varit trevligare för henne med normal vätska i analsäckarna
Jag har aldrig nånsin under tjugo års tid behövt röra mina hundar analsäckar. Jag hade i första hand sett över fodret.
 
Jag har aldrig nånsin under tjugo års tid behövt röra mina hundar analsäckar. Jag hade i första hand sett över fodret.
Jag har en som behöver tömmas ca en gång i månaden och en som behöver kanske en gång om året. Den tredje har jag bara haft sedan i somras men hon verkar inte ha några problem alls. Mina tidigare hundar har jag inte ens behövt kolla, men eftersom jag har den gamla som behöver tömmas relativt ofta så kollar jag alla samtidigt.

Jag kommer inte ihåg vilken mat denna lilla åt när hon kom men har för mig att det var nutra Nuggets. Nu äter hon royal canin s/o och har gjort i drygt två veckor. Pga urinsten så kan jag inte byta mat. Det är ju möjligt att det kanske blir bättre med den här maten. Får hoppas det för hon var riktigt obekväm innan de blev tömda. Jag har aldrig sett sådant här analsäcksekret, det är därför jag är fundersam. De andra två har lite grynig vätska som är lätt att få ut (men den äldre får ändå inte ut det själv av någon anledning)
 
Nya vovven har extremt segt analsäcksekret. Det är mer som talg och när man klämmer ut det så blir det som korvar istället för blött på pappret så hon har ju helt omöjligt att få ut det själv. Kan det vara för att de blivit så fyllda att allting klumpat ihop sig? Jag tror aldrig hon har fått säckarna tömda så hon såg lite ut som en babian när hon kom. Att tömma är inget problem i sig, men jag känner att det hade ju varit trevligare för henne med normal vätska i analsäckarna
Jag har aldrig tömt analsäckar utan dom töms av sig själv när hunden skiter. Ger färska ben (revben, kotor och nackar) och då töms det när dom bajsar.
Jag hade nog låtit en veterinär kolla upp den där hunden.
 
Jag har aldrig tömt analsäckar utan dom töms av sig själv när hunden skiter. Ger färska ben (revben, kotor och nackar) och då töms det när dom bajsar.
Jag hade nog låtit en veterinär kolla upp den där hunden.
Om det inte blir bättre av foderbytet så får jag fråga veterinären. Tyvärr kan jag inte byta foder till någon då tre äter speciellt veterinärfoder och det är bara den som inte har problem som får äta ben 😕
 

Liknande trådar

Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
2 843
Senast: pialotta
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 502
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp