Bukefalos 28 år!

Angel

Trådstartare
Ponnyn måste ha en ny sele och jag har tittat lite på de som finns på equilex och shettisshoppen. Det är alltså shettisshoppens giggsele och equilex standardsele som jag är intresserad av.
Någon som har någon av dessa? Hur är de i storlekarna?
På shettisshoppens hemsida står det att selen finns för större ponny någon som vet hur stor? Har mejlat men inte fått svar än. Ponnyn är en ganska grov, stor c-ponny (welsh). Antar att ponnystorlek blir bäst om de inte är jättesmå.
 
Sv: Selar

på Equilex selen ska du säkert ha ponny storlek, på om den är bra får någon annnan svara på då jag är partisk ;)
Bra sele för minimalt med pengar!
 
Sv: Selar

Gamla selen mår inte speciellt bra längre :crazy: och jag har inte världens största budget just nu, men tyckte att equilexselen såg fin ut på bild i alla fall. Lite klen baksele kanske men vagnen är inte speciellt tung och den gamla bakselen är fortfarande ok så den går nog alltid att använda.
Den från shettisshoppen var det inte så bra bilder på men den fanns med mässingsbeslag som jag egentligen vill ha. Har för mig att någon här hade en sån (på en welsh) om jag inte kommer ihåg helt fel men kan inte hitta bilderna nu.
Undrar över storlekarna om de är stora eller små därför att jag även gärna vill kunna använda den på unghästen (blivande maxad D-ponny) senare. :D
 
Sv: Selar

Hej!

Jag hade en sån, fast den är köpt direkt i England istället. Jag hade shettisstrl på min welsh, men den var för liten, max på alla hål, och bakselen var helt för liten o passade inte alls. Flip var 123 hög och ganska kraftigt byggd, men med kort rygg.

Strl ponny lär vara bättre för det fanns väldigt mycket läder att spänna in o göra nya hål, så jag antar att ponny är byggd med samma dimensioner.
Selen är skitsnygg, och jag tyckte att allt funkade bra rent funktionellt! Det finns kraftigare läder, skulle inte ha den som maratonsele, men väl dressyr o vanlig körning.

/jenny
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 512
Senast: Kjerulfia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 307
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 032
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Bärstol
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp