Sele som hunden inte kan backa sig ur?

Ratax

Trådstartare
Finns det någon bra promenadsele som hunden inte kan backa sig ur?
Har en unghund som ibland får ett "ryck" och älskar att springa runt runt i kopplet och backar gärna bakåt. Är rädd att selen ska glida av. Fick tips om easy go sele men frågade sedan kundtjänst på en djuraffär och de sa att det finns möjlighet att hunden tar sig ur detta.
 
Finns det någon bra promenadsele som hunden inte kan backa sig ur?
Har en unghund som ibland får ett "ryck" och älskar att springa runt runt i kopplet och backar gärna bakåt. Är rädd att selen ska glida av. Fick tips om easy go sele men frågade sedan kundtjänst på en djuraffär och de sa att det finns möjlighet att hunden tar sig ur detta.
Haqihana, antingen de lite längre modellerna eller med en extra rem om bröstkorgen. De är tänkta till vinthundar och taxar och andra hundar med lite längre kroppar. Obs att remmarna inte bör hamna längre bak än sista revbenet så oskyddade mjukdelar inte utsätts för tryck.
 
Jag har haft hurttas y-sele till hund som inte bara backade utan gjorde volter krängande i luften som unghund då hon inte fick följa efter sin kompis. Men den selen kom hon inte ur. Mastiff.
 
Finns det någon bra promenadsele som hunden inte kan backa sig ur?
Har en unghund som ibland får ett "ryck" och älskar att springa runt runt i kopplet och backar gärna bakåt. Är rädd att selen ska glida av. Fick tips om easy go sele men frågade sedan kundtjänst på en djuraffär och de sa att det finns möjlighet att hunden tar sig ur detta.

Annars sätt på ett halsband och sedan något mellan halsband och sele. Om det är så att du är rädd att han kommer lös och inte hittat någon helt säker sele.

Så gjorde jag med min draghund som absolut INTE fick komma lös i fjällen bland får och renar.
 
Annars sätt på ett halsband och sedan något mellan halsband och sele. Om det är så att du är rädd att han kommer lös och inte hittat någon helt säker sele.

Så gjorde jag med min draghund som absolut INTE fick komma lös i fjällen bland får och renar.
Jag har gjort samma och gör det ibland när det närmar sig nyår för att jag inte ska behöva oroa mig för lös hund.
 
Googla på ruffwear switchbak harness. Med den bakre remmen (som ska sitta efter sista revbenet men såklart inte hårt utan bara så att det inte kan glida upp på revbenen) kan hunden omöjligt ta sig ur. Jag syr på ett band med spänne på de selar min hund i övrigt tycker om då han ogillar de typer av selar som redan har det bakre bandet.
 
Jag har haft hurttas y-sele till hund som inte bara backade utan gjorde volter krängande i luften som unghund då hon inte fick följa efter sin kompis. Men den selen kom hon inte ur. Mastiff.
De selarna tog sig min hund ur på mindre än en hundradels sekund :angel:Ett lite krängande bara så var han ur. Dansk-svensk gårdshund.
 
Jag har haft hurttas y-sele till hund som inte bara backade utan gjorde volter krängande i luften som unghund då hon inte fick följa efter sin kompis. Men den selen kom hon inte ur. Mastiff.

Jag har gjort samma och gör det ibland när det närmar sig nyår för att jag inte ska behöva oroa mig för lös hund.
Har ni någon bild på hur det kan se ut?
Fattar inte riktigt men det skulle ju kunna vara en bra lösning. 😊
 
Har ni någon bild på hur det kan se ut?
Fattar inte riktigt men det skulle ju kunna vara en bra lösning. 😊
Antingen har du ett halvstryp där du sätter fast kopplet som vanligt i ringen, men även i ringen framtill på selen.

Eller så har du ett vanligt halsband som du knyter från ringen till ringen som sitter fram på selen och så kopplar du som vanligt uppe på ryggen.
 
Finns det någon bra promenadsele som hunden inte kan backa sig ur?
Har en unghund som ibland får ett "ryck" och älskar att springa runt runt i kopplet och backar gärna bakåt. Är rädd att selen ska glida av. Fick tips om easy go sele men frågade sedan kundtjänst på en djuraffär och de sa att det finns möjlighet att hunden tar sig ur detta.

Du ska ha en sele med två remmar under magen. Googla "vinthundssele" så kommer du säkert kunna hitta någon butik som säljer.

3338671.jpg
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 909
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 375
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 564
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp