Bukefalos 28 år!

Selektions sto?

Buck

Trådstartare
Ja vad är det som gör att hästen är ett selektions sto egentligen? Har läst kriterierna på swb men förstår inte riktigt.
Är det bara 3 års test + placerad 120 som gör att de är är * selektionssto? Eller är det mer de ska ha presterat? och kan man visa äldre ston på ngt sätt för att få en bedömning likvärdig treårs?
Tror inte min är visad nämligen.. men placerad i 130 innan jag köpte henne som 9åring.
(Hästens blup om det säger er ngt).
http://www.blup.se/sv-SE/horses/161514-corina-swb
 
Du måste ha en exteriörbedömning på stoet (där ingen siffra får vara under 7), det kan du fixa genom att visa i samband med annan visning som t.ex fölbedömning eller kvalitetsbedömning.
 
Du måste ha en exteriörbedömning på stoet (där ingen siffra får vara under 7), det kan du fixa genom att visa i samband med annan visning som t.ex fölbedömning eller kvalitetsbedömning.
vad är det index profilen går efter då? tänker att det borde vara ngn typ av bedömning som hon gjort.
 

Liknande trådar

Avel Hur väljer ni rutinerade avelsston när ni köper in nya ston? (Förutom tilltalande härstamning och personlig bedömning av stoet.) Vore...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
9 070
Senast: Habina
·
Avel vad hade ni valt för hingst till mitt sto? vill få fram en häst med bra gångarter och bra temperament. allround häst men med inriktning...
2
Svar
20
· Visningar
3 145
Senast: Buck
·
Avel Lyfter ut inlägget om detta från annan tråd, detta är ju värt att ha en egen tråd om. Tycker själv att det är i stort sett identiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 211
Senast: poff
·
M
Avel Som så många andra sitter man ju och drömmer om att ev betäcka sitt kära lilla sto nån gång. Nu ligger detta längre fram i tiden, om det...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: SussiLull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp