selle hoffmeister

skorpannorpan

Trådstartare
Hittade inget om denna sadel men snubblade på en bild och blir intresserad. Jag vill ha en kvalitehoppsadel som passar mig och min häst även om det inte är vår första discipin. Men om de faktiskt kostar 17000 (?) så är det ju galet bra OM det är en bra sadel vill säga. Jag är intresserad av monoflapen. Är det någon här på buke som provat? Verkar som att den kom till sverige i våras och att det ändå varit en del som suttit i den i sommar och höst om man kollar runt.

Är det träbom? Vad är stoppningen? Vad kan den liknas vid för kvalite? Är det kvaliten mer mot globus eller mer mot säg prestige? Jag rider Amerigo och vill ju ha känslan av en balanserad sadel som hjälper mig och hästen, ÄN mer i hoppningen där jag helst hade haft ett tillhörande säkerhetsbälte :crazy:

Någon som kan hjälpa mig?
 
Sv: selle hoffmeister

En kompis till mig har vart testare av dessa sadlar åt dem nyligen vet att hon var kanon nöjd. Om du vill så kan jag sätta er i kontakt med varann fast hon är inte på Bukes så då får du skicka mig en mail eller nåt.
 

Liknande trådar

Dressyr *Länk till förra tråden* Jag rider en kompis häst och har kommit fram till att jag nog behöver köpa en egen sadel. Han har en ordo...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 308
Senast: Amanda_F
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 050
Senast: Niyama
·
Utrustning Hej Jag söker åsikter och kunskap om detta märke, om någon har erfarenhet om deras nya singelkåpa vore jag väldigt glad. Min kunskaper...
Svar
0
· Visningar
3 511
Utrustning Bilder kommer ev, vill ha ägarens tillstånd innan jag lägger dem här. Men det borde gå att råda lite allmänt utefter info ändå? Det är...
2
Svar
25
· Visningar
3 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Hiss och diss del 5
  • Glassmaskin-Era bästa recept

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp